Alunperin vetokyky ei ole kaksinen. Sitä voi jonkin verran lisätä. Riisutaan rungosta pyörät ja laakeriklöntit pois. Putsataan rasvat. I, II,V akseleiden runkolaakereita syvennetään vain vähän 0,1- 0,2mm, hienolla hiirenhäntäviilalla. Samoin tehdään virroituspohjalevylle, akseleiden kohtia vähän madalletaan, että akselit pääsevät alaspäinkin. Näillä saadaan III- akseli kantamaan ja vetämään, ottamaan osansa kuormituksesta. Toteaminen siten, että ilman jousitusta kantaa tuo III- akseli. Olisi syytä myös IV-akseliin tehdä jousitus. Esim. näin: Laakeripesään 2mm reikä (ei läpi)keskelle, tai 2 reikää lähemmäs reunoja. Tarvitaan reikiin sopivia kierrejousia, joiden akselipuoleiseen päähän tehdään "tatit" 1mm:n Ms- nauloista hiomalla, muokkaamalla mataliksi. Sopivan jousipaineen kokeilu siten, että kaikki pyörät painavat suunnilleen samoin painein kiskoon. (Kasaamisessa uudelleenvoitelut jollain kuulalaakeri/liukupintavaseliinilla?) Nämä muutokset auttoivat sen verran, että alunperin juna jäi mäen puoliväliin, nyt veti ylös vähän sutien.
Homma on helppoa, kuin heinänteko.
