Olen jo jonkin aikaa rassannut tuommoista puuvaunua. Vaunu oli tehty Fleischmannin Junior Serie-vaunusta maalaamalla ja hiomalla enemmän suomalaiseen muotoon. Katto oli tehty suolaa ja akryyliväriä sekoittamalla ja maalaamalla. Katolla oli jotain tuuletushärväkkeitä, jotka piti hioa pois. Sitten maalasin vaunun ja kokosin. Kokoonpanon kanssa tuli ongelmia, kun joku ylimääräinen uloke pisti esiin...
Jos jollain on hyvää ideaa numeroimiseen, niin antaa tulla.
IMG_2834.JPG
IMG_2835.JPG
IMG_2836.JPG
IMG_2837.JPG
IMG_2839.JPG
IMG_2840.JPG
IMG_2841.JPG
Eeli
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Projektit ja kaikki muu Ajolangalla. Tervetuloa! Uutta nyt myös sinivaunublogi ja Hr12 2205!
Katon aidonoloisen lopputuloksen aikaansaaminen on varmaan puuvaunujen hankalin juttu puupinnan lisäksi.
Oisko kellään hyvää teko-ohjetta jonka taviskin pystyisi toteuttamaan?
Kattohiekoituksen voi tehdä myös näin: kattoon sivellään ohelti ja tasainen kerros jotain hidasta epoksiliimaa (sininen Araldit), vaikka sormin tasoittamalla. Hienoa hiekkaa sirotellaan kaksinkertaisen sukkahousun läpi suodatettuna siitä suoraan pintaan reunoja myöten sen verran paljon, että saa valua liat pois. Kuivuttuaan vuorokauden verran, sitten pintaväri. Uuden vaunun kattoväri on vaaleanruskea/hiekan väri. Käytössä tummuu likaisentummanharmaaksi, myös koko vaunu. Eri vaunut voi tehdä eri tummuusasteille, ovathan eri aikoina Pasilan konepajasta tulleita. Tätä vesikattomateriaalia sanottiin "vaunumiehen paskaksi".