Faktoja sen verran, että kävijöitä oli järjestäjän mukaan 98 400, näytteilleasettajia 655 (siis kaikki aiheet) 15 eri maasta.
Leipzigin messukeskus on vaikuttava rakennelma.

Sisääntulorakennukseen pääsi jo ennen avaamisaikaa, varsinaisiin halleihin vasta tasan kymmeneltä. Sisääntulohallissa oli esillä mm. 3D-tulostusta, laserleikkausta sekä kynäruiskumaalausta.

Kun kello löi kymmenen, hallien ovet aukenivat, ja ruuhka oli hetken melkoinen.

Paikalla olivat tietysti kaikki suurimmat saksalaiset valmistajat demo-ratoineen, joilla kalustoa esiteltiin. Ohessa Brawan versio...

...ja alla yksityiskohta maisemasta.

Märklin on tietysti aina messuilla mukana.

Messuilla on hyvä mahdollisuus tutkailla pienempien valmistajien tarjontaa, ja tuotteiden laatua livenä. MKB Modelle valmistaa mm. erilaisia rekennuksia ja satamanostureita. Saatavana yleisimmissä mittakaavoissa.

Raitiovaunujen suosio on myös erittäin suurta.

Ratojen layoutit eivät ole pelkästään saksalaishenkisiä. Oheinen 0-mittakavan rata huokuu amerikkalaista menneen ajan tunnelmaa.

Alla pari näytettä puolalaisesta pienoisrautatiemallailusta. Osastolla esillä olleiden mitalien perusteella menestystä on kertynyt.


Näytteillä oli suuria kokonaisuuksia...

...ja vähän pienempiäkin.

Mielenkiintoinen yksityiskohta. Lautta liikkui vesistön yli, ja saavuttuaan laituriin, kuorma-auto lähti liikkeelle ja ajoi pois lautalta.

Ja aina messuilla pitää olla yksi talvinen maisema.

Fallerin osastolla oli useampi demo, jossa aiheena oli "Car System", eli motorisoidut ajoneuvot.

Erilaisia digitaaliratkaisuja oli näytteillä myös runsaasti.

Saksalaisilla on TT-mittakaavan harrastajille oma "kattojärjestö" AK-TT, jonka omalla näyttelyradalla oli kokoa riittävästi.
