
Oikeanpuoleisen ostin muistaakseni kesällä 1998 Mallikauppa W & K:sta ja innolla kotiinpäästyäni kasasin sen. Kasaustaidot ja välineet oli huonot. Liimaa kului reilusti ja silti huonosti sovitetut (huonosti irti sahatut osat) irvistelivät. Lehtisaha repi käsijarrun, jouset ja Z-palkit ensiyrittämällä rikki enkä kytkinvarsiakaan saanut toimimaan - toisaalta mitäpä niillä olisin tehnytkään, koska ainoat ylimääräiset kytkimeni silloisella pienoisrautateillä olivat Märklinin Relex-kytkimiä Märklinin omiin vaunuihin...NEM-tuppeloihin sopivista kytkimistä ei ollut hajuakaan...
Maalauskin tuli tehtyä vähän sinnepäin. Purkkipaksua Revelliä niin että lautojen urat menivät paikkapaikoin tukkoon. Ei se silloin haitannut.

Uudemman ostin Suomen Rautatiemuseosta kesällä 2002, aloitin kasaustyön 2003-04...kunnes se hautautui armeijan, ammattiinkouluttautumisen, musiikkiharrastuksen ja töissäkäynnin alle. Kasaamattomat osat kulkivat omassa laatikossa muutosta toiseen ja puolivalmis vaunu toisessa laatikossa. Nyt viimein otin laatikon esiin ja aloin sovitella viimeisiä osia paikalleen. Astinrauta käsijarrupäätyyn, katon hiekoitus ja kaminatorven hattu paikalleen ja toiseen päätyyn stripseistä z-palkin korvike. Kytkivarret varmaankin heivaan pois ja hankin tilalle Symoban lähikytkinmekanismin. Sitten BG/XG -littera kylkeen ja sivuraiteelle odottamaan virkatarvetta.

Seuraavaksi kaksiakselisen Silk-vaunun kasaaminen vanhasta Airfixin rakennussarjasta.