Dv12 Modelalta
Valvojat: jhr, Hermanni
-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 590
- Liittynyt: 09.01.2007 10:58
Re: Dv12 Modelalta
Moelan deeveriä lupaillaan netissä "kevättalvi 2010" mutta ei taida olla tarkempaa tietoa kenelläkään?
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 271
- Liittynyt: 22.01.2008 15:18
Re: Dv12 Modelalta
Hinta senkun nousee, nyt Fintir Oy:n sivuilla (mallikauppa) on 260€ kun katsoo otsikosta.
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 970
- Liittynyt: 17.12.2007 10:03
Re: Dv12 Modelalta
260 euroa valmiiksi kootusta ja maalatusta piensarjamallista on älyttömän halpa — pitää vaan ihmetellä, miten pystyvät myymään noin halvalla. Kannattaa katsoa, mitä vastaavat saksalaiset piensarjat maksavat. Mallikaupan vehkeessä on sitä paitsi kunnollinen voimansiirto ja fillarit (made by Hollywood Foundry — Bull-Ant).EMD F7 kirjoitti:Hinta senkun nousee, nyt Fintir Oy:n sivuilla (mallikauppa) on 260€ kun katsoo otsikosta.
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 271
- Liittynyt: 22.01.2008 15:18
Re: Dv12 Modelalta
No, katotaan sitte kun nään ton mallin jossain tositoimissa 

-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 1182
- Liittynyt: 21.09.2007 09:49
Re: Dv12 Modelalta
Edellisellä sivulla on kuva esituotantoprotosta. Jos tuleva on samaa sortimenttia, niin jokainen voi siitä päätellä jotain. Kun veturin kori lienee kokonaan resiiniä, mistä vetotelin päälle painoa. Toinen teli, joka kantaa moottorin ja vauhtipyörän, olisikin vetovapaa, joten siihen voisi AC- version laahaimen laittaa.
-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 420
- Liittynyt: 07.02.2006 18:05
Re: Dv12 Modelalta
Modelan Dv12 veturista tulee ilmeisesti kolme eri versiota, ainakin modelan vuoden 2010 kuvaston mukaan http://www.modela.lv/FILES/KATALOGS%202010.pdf
Huom pdf kuvasto on iso, 63 sivua ja melkein 19Mt
Huom pdf kuvasto on iso, 63 sivua ja melkein 19Mt
Ylläpito
-
- Ratavartija
- Viestit: 40
- Liittynyt: 22.07.2008 11:06
Re: Dv12 Modelalta
Kysyin lauantaina Artolta aikataulusta mutta hän ei osannut sanoa milloin se tulisi.
-
- Matkustaja
- Viestit: 2
- Liittynyt: 20.03.2010 12:24
Re: Dv12 Modelalta
Pientä päivitystä Modelan sivuilla Deeveristä. neljää versiota ainaki näyttäs olevan tulossa http://www.modela.lv/ENG/news.htm
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 271
- Liittynyt: 22.01.2008 15:18
Re: Dv12 Modelalta
ÄÄÄÄ - karkea virhe: 2708:ssa on kompuran piipun päällipellit kuitenkin Sv12-tyyppiä!
Oon tälläkertaa ihan helvetin kriittinen niitinviilaaja
:D:D:D




Oon tälläkertaa ihan helvetin kriittinen niitinviilaaja

-
- Konduktööri
- Viestit: 81
- Liittynyt: 28.09.2009 08:04
Re: Dv12 Modelalta
Minkähän aikakauden malli mahtaa olla tulossa? 2708 kaksoisvalonheittimillä ja lyhyen pään Sr12-piipulla olis kyllä melko karkea virhe. Lisäksi 2708:ssa oli ainakin lyhyessä päässä muista poikkeava ovi-ikkuna.
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 1182
- Liittynyt: 21.09.2007 09:49
Re: Dv12 Modelalta
Sama valumuotti, väärä veturinumero. Vähän tiedonpuutettakin?
-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 590
- Liittynyt: 09.01.2007 10:58
Re: Dv12 Modelalta
Onkohan tämä projekti vielä etenemässä?
Re: Dv12 Modelalta
Fleischmannissa nämä rattaat on ollut aina telin sivulla,helpompi asentaa tuo laahain.Nämä Trix:in veturit on alunperin Märklinin tekeleitä,muutettu vain 2-kiskokäyttöön sopiviksi.PeS kirjoitti: Kaksikiskovehkeet valmistetaan muuten lähes poikkeuksetta siten, että hammasrattaat ovat keskellä akseleita. Jopa Märklin on tehnyt näin uudemmista vehkeissään. Hammasrattaiden asentaminen akseleiden keskelle antaa paremmat mahdollisuudet asentaa voimansiirto.
Hammasrattaat keskellä??Mikä on se parempi mahdollisuus,kysyn vaan?

Olisit sanonut mielummin:yksinkertaisin,halvin ja helpoin.Myös useasti se huonoin.
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 1182
- Liittynyt: 21.09.2007 09:49
Re: Dv12 Modelalta
Tai sitten Fleisun ja Märklinin, Liman, Pikonkin jostain kumman syystä käyttämät poikittaiset suurihalkaisijaiset "pannukakku"-moottorit. Lienee niillä tavoiteltu hyvää vääntöä. Ja on vaikea saada vetoa pyörien väliin. Myös alennusvaihteisto mahtuu hyvin koneiston kylkeen, jopa aivan näkyviin. Märklinissä tämä on selvää virroittimen takia, silti telivetureissa virroitin on vetämättömässä telissä, eikä saada esikuvien mukaisia vetäviä telejä. Nyt taitaa olla systeemi muuttumassa, kun on digivermeet mahdollistamassa sopivamman DC- moottorien käytön.
Fleischmann tehnyt systeemiänsä keskivirroittimen takia? Vaikka niissäkin telivetureissa (vanhoissa?)on vain yksi vetoteli.
Fleischmann tehnyt systeemiänsä keskivirroittimen takia? Vaikka niissäkin telivetureissa (vanhoissa?)on vain yksi vetoteli.