Noita Gbln vaunuja ja Venäläisiä säiliövaunuja tehtiin Rigassa. Vaunujen myynti toimi niin, että se joka halusi vaunun maksoi tarvikkeet ja kulut (postitus, etsaus jne) ja sai vaunun, eli sillä missään nimessä ei kukaan tienannut yhtään latia, muussa tapauksessa verotus olisi tappanut tekijät, eli nolla tuotolla rakennettu. Kun itselle tehtiin ratapihalle esim 10 vaunua niin silloin oli sama tehdä myös muille muutama kappale. Ainoa varjopuoli asiassa oli, että vaunut on tehty käsityönä = nostaa hintaa (ei ole suurtuotantoa kuten Roco jne) ja rakentaminen on todella aikaa vievää touhua, niin hinta kappaleelta oli noin 50 egua.
Mutta jos joku on livenä nähnyt Venäläisiä HO säiliövaunuja, niin tietää mitä laatua se vaunut ovat.
Vaunut on uretaanivalua ja kaikki yksityiskohdat ovat messinkiä. Vaunuissa on sisäänpäin painuvat puskimet (rakentaessa oli pakko viilata pilkkua

Kytkin on aina ongelma, mutta jokainen harrastaja vaihtoi siihen mieleisen kytkinyhdistelmän. Monet käyttivät Rocon valmiita kytkinsettejä minkä kiinnitti vaunun pohjaan.
Itselle tarvitsen joitakin vaunuja ja todennäköisesti tehään sit muutama ylimääränen, mutta ensin tulee kuitenkin omalle radalle läjä mm. venäläisiä raakapuuvaunuja, kontti- ja muita vaunuja. Lienee alku kesää kun Gbln vaunja ilmaantuu.