Eipä taida Suomessa enää olla montakaan yksityistä rautatietä. Tssä kuitenkin yksi, Karhulan-Sunila Rautatie OY.
Nämä veturit (deeveri tai vemppu tallissa) vievät sellutehtaan vaunut Kymin asemalle.
Karhulan-Sunilan rautatie OY
Valvojat: jhr, Hermanni
-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 417
- Liittynyt: 07.02.2006 18:34
Karhulan-Sunilan rautatie OY
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 271
- Liittynyt: 22.01.2008 15:18
Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY
KSR:ällä on 1 MoVe90-veturi, joka muistuttaa ulkoisesti Dv12 25-sarjaa. Jopa niin paljon, että itsekin luulin sitä aiemmin 25-sarjalaiseksi.
Telit on samat, samoin hytti. Jopa katolla on samanlainen jäähdytysilmastoinnin lauhduttaja. Konepellit on erilaiset. Nopeus 60km/h. Kone on joku Tampella-MGO, V12, mutta teknisesti eri moottori kuin 4-sylinteriä pitempi Dr13:n kone. Toinen Move90 löytyy Kuusankoskelta.

-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 417
- Liittynyt: 07.02.2006 18:34
Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY
Ahaa, se on Move. Se tyylikkäästi piilotteli itseään tallissa.
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 271
- Liittynyt: 22.01.2008 15:18
Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY
Tossa kuva Move90:stä: http://vaunut.org/kuvasivu.php/45553 . Tuon sisälle pääsi keväällä 2006 tehdyllä Kotkan seudun radoille suuntautuneelle Dr13 junaretkellä, jolla käytiin Haminassa, KSR:ällä ja Kotkan jossain satamassa. Alunperin oli kai tarkoitus vetää ko juna takaisin tuolta pätkältä juuri Move90:llä.
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 05.12.2007 15:10
Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY
Tuon MoVe90:n ohjaamon sivun avattava ikkuna on näköjään vielä vanhanmallinen.
Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY
Ja nuo kaksi Movea onkin ainoat Move90:it maailmassa. Lisää eroavaisuuksia deeveriin verrattuna: konesuojat kaarevia päistään ja pitkänpään jäähdytinosa on aerodynaamisempi.