Näitä pitäis joskus alkaa suomalaistamaan....
Tai venakko matkustajavaunuja ei tarvise, ne toimii sellaisenaan.
N kaluston suomalaistaminen
Valvojat: jhr, Hermanni
-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 417
- Liittynyt: 07.02.2006 18:34
N kaluston suomalaistaminen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 24.02.2007 09:36
Re: N kaluston suomalaistaminen
Hienoa jos saat työvaiheet myös mukaan tälle saitille ja miksi ei myös N-clubin sivuille.
Kenen tuo venakko matkustajavaunu on ja mikä tyyppi?
Onko kukaan löytänyt aihioita joista saisi kevyellä modifioinnilla kohtuu mukavan näköiset suomalaiset puiset matkustajavaunut N-skaalaan?
Kenen tuo venakko matkustajavaunu on ja mikä tyyppi?
Onko kukaan löytänyt aihioita joista saisi kevyellä modifioinnilla kohtuu mukavan näköiset suomalaiset puiset matkustajavaunut N-skaalaan?
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 970
- Liittynyt: 17.12.2007 10:03
Re: N kaluston suomalaistaminen
Suomalaisen puukorisen henkilövaunun muotoilu on melko kansallinen. H0:ssa uskottava suomalainen puukorinen henkilövaunu syntyy Rocon NSB Bo2b -vaunusta (H0:ssa tämä lienee vaihtoehto). En tiedä onko vastaavaa olemassa N-mittakaavassa.
-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 417
- Liittynyt: 07.02.2006 18:34
Re: N kaluston suomalaistaminen
Venakko vaunut ovat DDR ajoilta Pikon tekeleitä.
Yllättävän nättiä jälkeä, tosin pyöräkerrat menee vaihtoon, mut sen jälkeen kulkee suht ok.
Tyyppiä en muista, mutta ovat samaa mitä liikkuu Repinissä ja Tolstoissa. (olishan ne tiedot mulla tuolla mapeissa, mutta se laiskuus, se laiskuus)
Ongelma on se, että sarjasta puuttuu mm. ravintolavaunut jne, jne eli Piko teki vain yhtä matkustajavaunu tyyppiä.
Yllättävän nättiä jälkeä, tosin pyöräkerrat menee vaihtoon, mut sen jälkeen kulkee suht ok.
Tyyppiä en muista, mutta ovat samaa mitä liikkuu Repinissä ja Tolstoissa. (olishan ne tiedot mulla tuolla mapeissa, mutta se laiskuus, se laiskuus)

Ongelma on se, että sarjasta puuttuu mm. ravintolavaunut jne, jne eli Piko teki vain yhtä matkustajavaunu tyyppiä.
-
- Konduktööri
- Viestit: 73
- Liittynyt: 18.01.2008 18:36
Re: N kaluston suomalaistaminen
Pikon CCCP tyypit: vihreä 4145-19, viininpunainen 4145-192 ja sinivalkoinen 4145-191 Pikon luettelon mukaan, pyöräkerrat kun vaihtaa niin ainakin 6-7 vaunun juna kulkee kevyesti.
tala2 (Nvaari)
tala2 (Nvaari)
-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 417
- Liittynyt: 07.02.2006 18:34
Re: N kaluston suomalaistaminen
Morjesta.
Nämä lienee niitä samoja joita sullakin on ja mistä puhuttiin museolla kaffitellessa.
Kyllä näistä joo toimivia saa kun vain tosiaan vaihtaa pyöräkerrat.
...ja erehdyttävästi muistuttaa Repiniä ja Tolstoita, eli menee täydestä kuin väärä raha.
Ajattelin jossakin välissä tehä ravintolavaunun ja matkatavaravaunun. Sain haalittua itelleni 6-7 sinistä ja saman verran vihreitä vaunuja, niin joo ja yks punanen.
Eli saa uudenvuodenturistien junan
Nämä lienee niitä samoja joita sullakin on ja mistä puhuttiin museolla kaffitellessa.
Kyllä näistä joo toimivia saa kun vain tosiaan vaihtaa pyöräkerrat.
...ja erehdyttävästi muistuttaa Repiniä ja Tolstoita, eli menee täydestä kuin väärä raha.
Ajattelin jossakin välissä tehä ravintolavaunun ja matkatavaravaunun. Sain haalittua itelleni 6-7 sinistä ja saman verran vihreitä vaunuja, niin joo ja yks punanen.
Eli saa uudenvuodenturistien junan

-
- Lämmittäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 05.12.2007 15:10
Re: N kaluston suomalaistaminen
Tuosta V65-veturistahan saisi tehtyä Dv16:n. Pyörien koko näyttäisi sopivalta semmoseen.