![Kuva](http://jptr.1g.fi/kuvat/Pienoisrautatie/PB102741.jpg?img=smaller)
![Kuva](http://jptr.1g.fi/kuvat/Pienoisrautatie/PB102743.jpg?img=smaller)
Olin jo jonkinaikaa silmäillyt sitä voisiko sen muokata suomalaiseen rataan sopivammaksi. Originaalina se on aika brittiläisen oloinen. Junat-lehdestä 1/1987 löytyi piirustukset ja kuvat Karjaan asetinlaitetornista. ( http://vaunut.org/kuva/23955 )
Tuumasta toimeen ja askarteluveitsellä purkamaan rakennusta. Osien toisiinsa liittämisessä käyttämäni UHU:n muoviliima osoittautui turhankin sitkeäksi, sillä joistakin kohdista muovi antoi vierestä ennemmin periksi kuin liimasauma yrittäessäni irroitella yläkerran osia toisistaan.
![Kuva](http://jptr.1g.fi/kuvat/Pienoisrautatie/PB102746.jpg?img=smaller)
Alakerran ikkunajako saati ikkunoiden malli ei ole samanlainen, joten tornista tulee enemmän tai vähemmän sovellettu malli. Puolimielikuvituksellinen siis. Ensimmäisenä modaustyönä porasin takaseinään uuden oviaukon. Karjaan tornissahan portaat nousevat takaseinän ikkunan yläpuolelle.
![Kuva](http://jptr.1g.fi/kuvat/Pienoisrautatie/PB122748.jpg?img=smaller)
Sivuseinien puuosat menivät purkaessa muutamasta kohdasta rikki. Myös tiilistä osaa vaurioitui sen verran, että päätin sahata tiilimuurausta alemmaksi.
![Kuva](http://jptr.1g.fi/kuvat/Pienoisrautatie/PB122750.jpg?img=smaller)
Puuosat piti siis lähteä rakentamaan tyhjästä. Evergreenin 1,5 mm:n V-Groove -levy tuntui tarkoitukseen sopivalta.
![Kuva](http://jptr.1g.fi/kuvat/Pienoisrautatie/PB122753.jpg?img=smaller)
Evergreenin 0,5 x 1,0 mm ja 1 x 2 mm styreenisuikaleista syntyivät kätevästi myös päätyikkunan osat.
![Kuva](http://jptr.1g.fi/kuvat/Pienoisrautatie/PB122755.jpg?img=smaller)
Vanhalta porrastasanteelta purkamastani päätykomeron osista syntyi oheistuotteena puucee. Etuoveen olisi toki kuulunut suomalaiseen tapaan sydämenmuotoinen reikä mutta ei anneta asian hidastaa.
![Kuva](http://jptr.1g.fi/kuvat/Pienoisrautatie/PB122757.jpg?img=smaller)