Kisko-Kalle

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Valvojat: jhr, Hermanni

ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Kisko-Kalle

Viesti Kirjoittaja ealab »

Kisko-Kalle sai äskettäin ikkunaklasit. Esikuva, juuri Trr359, melko tarkka :) , löytyy Turun veturitallilta. Koplingeiksi sopii lenkkikytkin ja ruuvikytkin/koukku. Virroitus pyörän kulkukehiä laahaava. Pyöräkerrat vaihdettu vähän pienemmiksi, joku N-skaala. Akselistossa 3-pistelaakerointi, systeemiä näkyy kuvassa. Digivermeet riisuttu. Paino 79 gr. Maalaus olisi saanut, läheltä katsoen, onnistua paremmin. Tästä Trr-359-numerosta kiitos Mestarimallille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut ealab, 07.08.2014 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 585
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Kisko-Kalle

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Hienohan siitä tuli! Mahtaa vaatia puhtaat kiskot kulkeakseen nätisti?
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Kisko-Kalle

Viesti Kirjoittaja ealab »

Kyllä, se on selvä varsinkin näissä köykäsemmissä kapistuksissa. Asiaa vähän helpottaa, alkuperäiseen verrattuna, nuo jousitukset ja virroitusmuutokset. Jousitus paransi myös vetokykyä. Vielä ei ole tökkinyt. Ei tosin paljon ajeltukaan. Enin liikunta alan tapahtumissa. Kotiradalla vetää tökkimättä n.2-3cm/m kaarrenousussa 3 Mas- ja 3 Ma, lyhyttä vaunua, joissa pientä keinokuormahiekkaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.