Sr1
Valvojat: jhr, Hermanni
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 134
- Liittynyt: 01.10.2010 19:28
Re: Sr1
Hei,
Jatkamme projetiamme lomien jälkeen. Tähän päivään mennessä ovat valmiit seuraavat ulkonäön osat: esteenraivaaja, johon on asetettu NEM-box, alkuperäisen näköinen valonheitin, puskurin palkki puskureineen ja esikammioiden kuoret katossa.
magnuken, toivottavasti saadaan pian hyviä tuloksia!
Jatkamme projetiamme lomien jälkeen. Tähän päivään mennessä ovat valmiit seuraavat ulkonäön osat: esteenraivaaja, johon on asetettu NEM-box, alkuperäisen näköinen valonheitin, puskurin palkki puskureineen ja esikammioiden kuoret katossa.
magnuken, toivottavasti saadaan pian hyviä tuloksia!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
hrukach[ät]yandex.ru
-
- Konduktööri
- Viestit: 63
- Liittynyt: 28.06.2007 19:40
Re: Sr1
Veturihan alkaa jo kovasti näyttää tutulta, hienoa!
Mahtaako esteenraivaajan NEM-boxi olla kääntyvä, siis kääntyykö se esteenraivaajassa tai esteenraivaaja esim. telin mukana? Käytännössä kääntymättömästä NEM-boxista ei ole mitään hyötyä, sillä se rajoittaa käytettävät kytkimet joko NEM-lenkkikytkimeen tai Kadee-kytkimeen.
Saako veturia myös esteenraivaajalla, jossa ei ole NEM-boxia? Itse varmaankin asentaisin tuohon SA3-kytkimen tilalle jonkinlaisen vetokoukun.
Mahtaako esteenraivaajan NEM-boxi olla kääntyvä, siis kääntyykö se esteenraivaajassa tai esteenraivaaja esim. telin mukana? Käytännössä kääntymättömästä NEM-boxista ei ole mitään hyötyä, sillä se rajoittaa käytettävät kytkimet joko NEM-lenkkikytkimeen tai Kadee-kytkimeen.
Saako veturia myös esteenraivaajalla, jossa ei ole NEM-boxia? Itse varmaankin asentaisin tuohon SA3-kytkimen tilalle jonkinlaisen vetokoukun.
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 134
- Liittynyt: 01.10.2010 19:28
Re: Sr1
Zimba,
jokaisessa mallissa on 4 esteenraivaajaa - kaksi Nem-boxilla ja kaksi Nem-boxitta, eli sekä moottorimallille että moottorittomalle. Myös mallin pakkaukseen kuuluu kaksi SA3-kytkintä. Esteenraivaajat voi asettaa halunsa mukaan, mutta on otettava huomioon, että esteenraivaaja Nem-boxilla tulee olemaan todennäköisesti kääntyvä. Näin malli pääsee radan mutkat läpi parhaiten.
Esteenraivaajasta voi tehdä kääntyvän tai kääntymättömän. Itse asettaisin etuosaan kääntymättömän esteenraivaajan SA3-kytkimellä ilman Nem-boxia ja jarruhihnat. Takaosaan asettaisin kääntyvän esteenraivaajan Nem-boxilla ja mallikytkimen, tarkoitan sitä kytkintä, jota voi oikeasti käyttää kotiradalla (onko se vetokoukku suomeksi?). SA3-kytkimen napa jää silloin tyhjäksi. Mallin omistaja saa itse järjestää nämä asiat oman halunsa mukaisesti riippuen siitä, miten hän käyttää malliaan.
jokaisessa mallissa on 4 esteenraivaajaa - kaksi Nem-boxilla ja kaksi Nem-boxitta, eli sekä moottorimallille että moottorittomalle. Myös mallin pakkaukseen kuuluu kaksi SA3-kytkintä. Esteenraivaajat voi asettaa halunsa mukaan, mutta on otettava huomioon, että esteenraivaaja Nem-boxilla tulee olemaan todennäköisesti kääntyvä. Näin malli pääsee radan mutkat läpi parhaiten.
Esteenraivaajasta voi tehdä kääntyvän tai kääntymättömän. Itse asettaisin etuosaan kääntymättömän esteenraivaajan SA3-kytkimellä ilman Nem-boxia ja jarruhihnat. Takaosaan asettaisin kääntyvän esteenraivaajan Nem-boxilla ja mallikytkimen, tarkoitan sitä kytkintä, jota voi oikeasti käyttää kotiradalla (onko se vetokoukku suomeksi?). SA3-kytkimen napa jää silloin tyhjäksi. Mallin omistaja saa itse järjestää nämä asiat oman halunsa mukaisesti riippuen siitä, miten hän käyttää malliaan.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
hrukach[ät]yandex.ru
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 134
- Liittynyt: 01.10.2010 19:28
Re: Sr1
Hei,
projekti etenee pikkuhiljaa. Vaunun pohja on saatu kuntoon. Puskurin palkki on myös valmis. Liitän valokuvan, jossa näkyy teli Sr1:n pyörineen.
projekti etenee pikkuhiljaa. Vaunun pohja on saatu kuntoon. Puskurin palkki on myös valmis. Liitän valokuvan, jossa näkyy teli Sr1:n pyörineen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
hrukach[ät]yandex.ru
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 134
- Liittynyt: 01.10.2010 19:28
Re: Sr1
Hei!
Hieman uutisia: lasien, valonheittimen/ilmastointilaitteiston ja pyöränormeisen proto-mallit ovat valmiit.
Samuelsson, kyllä tulee. Uusissa kuvissa mallissa on mainitsemasi valonheitin.
Jimi, kiitos! Ensimmäiset mallimme ovat nimenomaan alkuperäisessä värityksessä (kahdessa versiossa).
Hieman uutisia: lasien, valonheittimen/ilmastointilaitteiston ja pyöränormeisen proto-mallit ovat valmiit.
Samuelsson, kyllä tulee. Uusissa kuvissa mallissa on mainitsemasi valonheitin.
Jimi, kiitos! Ensimmäiset mallimme ovat nimenomaan alkuperäisessä värityksessä (kahdessa versiossa).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
hrukach[ät]yandex.ru
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 356
- Liittynyt: 28.04.2008 10:26
Re: Sr1
Hienoa, että tuo SR1 projekti edistyy ja itsekin toivon, että se valmismalli olisi sitten siinä alkuperäisissä Neuvostoliitto-Suomi "bilateraalin kaupankäynnin" ruskeassa väreissään!
Kerrothan sitten Maksim koska projekti on edennyt niin pitkälle, että vetureita voimme alkaa tilaamaan ja miten niitä tilaamme mahdollisine lisäoptioineen ja miten ne maksamme?
Itse olen siis jo yli vuosi sittten sitoutunut kahden Maksimin SR1 veturin ostamiseksi, mitenkäs muut?
Terveisin
Kentsu
Kerrothan sitten Maksim koska projekti on edennyt niin pitkälle, että vetureita voimme alkaa tilaamaan ja miten niitä tilaamme mahdollisine lisäoptioineen ja miten ne maksamme?
Itse olen siis jo yli vuosi sittten sitoutunut kahden Maksimin SR1 veturin ostamiseksi, mitenkäs muut?
Terveisin
Kentsu
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 134
- Liittynyt: 01.10.2010 19:28
Re: Sr1
Ymmärrän odottavaisuutenne, mutta pyrimme siihen, että mallista tulee laadukas, sen takia projekti etenee aika hitaasti. Kun proto-malli on täysin valmis, kerron heti mallin ja mallin rakentamisen hinnan. Luulen, että se tapahtuu joulun alla tai hiukan aiemmin.
Maksim Dementiev
hrukach[ät]yandex.ru
hrukach[ät]yandex.ru
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 356
- Liittynyt: 28.04.2008 10:26
Re: Sr1
Hienoa nimim. "Hrucach"
Oletko miettinyt missä "olomuodoissa" tuota neuvostoveturia SR1 meille sitten tarjoat? Siis tarkoitan lähinnä väritystä ja joitakin veturin yksityiskohtia.
Itse ainakin kovin mielelläni ostaisin pari niitä (olen jo tilannutkin) alkuperäisiä Novotšerkasskin tehtaan väreissä olevaa SR1 veturia, siis tätä alkuperäistä ruskean sävyissä olevaa SR1 veturia:

Oletko miettinyt missä "olomuodoissa" tuota neuvostoveturia SR1 meille sitten tarjoat? Siis tarkoitan lähinnä väritystä ja joitakin veturin yksityiskohtia.
Itse ainakin kovin mielelläni ostaisin pari niitä (olen jo tilannutkin) alkuperäisiä Novotšerkasskin tehtaan väreissä olevaa SR1 veturia, siis tätä alkuperäistä ruskean sävyissä olevaa SR1 veturia:

-
- Lämmittäjä
- Viestit: 356
- Liittynyt: 28.04.2008 10:26
Re: Sr1
Joo olet varmasti oikeassa, ettei tuo esittämäni kuva ihan se alkuperäinen väri Suomeen Neuvostoliitosta toimitetuissa SR1 vetureissa ollut!
Mutta miten ne sivuilla olevat pyöreät ikkunat, yleensä niitä on kaksi kuten sinun kuvassasi mutta välistä niitä näkyy olevan neljäkin veturin kyljessä. Onko tässä nyt kyseessä eri sarjoista sitä SR1 veturia kuten tässä 4-ikkunaisesta Hesan rautatiasemalla seisovassa SR1 veturissa? Tuossahan myös konehuoneen ilma-aukot ovat aivan erilailla sijoitettuja kun siinä 2-ikkuna versiossa.

Mutta miten ne sivuilla olevat pyöreät ikkunat, yleensä niitä on kaksi kuten sinun kuvassasi mutta välistä niitä näkyy olevan neljäkin veturin kyljessä. Onko tässä nyt kyseessä eri sarjoista sitä SR1 veturia kuten tässä 4-ikkunaisesta Hesan rautatiasemalla seisovassa SR1 veturissa? Tuossahan myös konehuoneen ilma-aukot ovat aivan erilailla sijoitettuja kun siinä 2-ikkuna versiossa.

-
- Asemapäällikkö
- Viestit: 420
- Liittynyt: 07.02.2006 18:05
Re: Sr1
SR1 veturissa on toisella puolella kaksi ikkunaa ja toisella neljä, eli ei ole kahta eri sarjaa.magnuken kirjoitti:Mutta miten ne sivuilla olevat pyöreät ikkunat, yleensä niitä on kaksi kuten sinun kuvassasi mutta välistä niitä näkyy olevan neljäkin veturin kyljessä. Onko tässä nyt kyseessä eri sarjoista sitä SR1 veturia kuten tässä 4-ikkunaisesta Hesan rautatiasemalla seisovassa SR1 veturissa? Tuossahan myös konehuoneen ilma-aukot ovat aivan erilailla sijoitettuja kun siinä 2-ikkuna versiossa.

Ylläpito
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 356
- Liittynyt: 28.04.2008 10:26
Re: Sr1
Ahaa, tämähän kummasti selittikin ihmettelyjäni, kovasti kiitoksia tiedosta!Hermanni kirjoitti:SR1 veturissa on toisella puolella kaksi ikkunaa ja toisella neljä, eli ei ole kahta eri sarjaa.magnuken kirjoitti:Mutta miten ne sivuilla olevat pyöreät ikkunat, yleensä niitä on kaksi kuten sinun kuvassasi mutta välistä niitä näkyy olevan neljäkin veturin kyljessä. Onko tässä nyt kyseessä eri sarjoista sitä SR1 veturia kuten tässä 4-ikkunaisesta Hesan rautatiasemalla seisovassa SR1 veturissa? Tuossahan myös konehuoneen ilma-aukot ovat aivan erilailla sijoitettuja kun siinä 2-ikkuna versiossa.
Osaatko sano mikä tuohon akkuna epäsymmetriaan on syynä? Olisiko se, että konehuoneen toisella puolen on pitkä käytävä mahdollisine "sosiaalitiloineen" ja toisella puolen sitten vain konetta?