Vr5 tänään:
Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi
Valvojat: jhr, Hermanni
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 05.12.2007 15:10
Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Jimi, 08.01.2018 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 1182
- Liittynyt: 21.09.2007 09:49
Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi
Hyvännäköinen, tutunomaisia piirteitä. Itse muistan nuo veturit alkujaan satulatankkisina. Kolisevine kankikoneistoineen. Riihimäen ratapihalta.
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 05.12.2007 15:10
Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi
Myös tämän pienoismalli-Vr5:n kankikoneisto kolisee ja kitisee. Lienee paikallaan voidella niveliä. Koliseva kankikoneisto H0-mallissa vain lisännee osaltaan autenttisuutta...
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 304
- Liittynyt: 28.06.2007 18:19
Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi
Oikein mainion näköinen siitä tuli!
Laitahan vain lisää kuvia projekteistasi.
Tuossa kun mainitsit että sinulla on monta mallia tekeillä samaan aikaan, sama tilanne on meikäläisellä:
Rakentelukipinä iski kun sain valmiiksi ensivuonna valmismallina myyntiin tulevan Sp-raakapuuvaunun protomallit.
Nyt on työllä Dr 12, joka on loppusuoralla, Sr1 on myöskin kohta valmis, 2 kpl Sonk-nestekaasuvaunuja tällähetkellä kuivumassa,
3 kpl suomalaistettuja puukorisia Norskivaunuja Hurun perään odottaa emalimerkintöjä ja eilen tuli Saksasta Kramm:ilta Rocon ranskalaisdiesel josta käynnistyy Dr 13-projekti...
Tämä siis:
http://www.data-space.eu/kramm/bilder/k ... /62986.jpg
Telit ovat mitoiltaan mielestäni riittävän lähellä totuutta ja veturissa on paljon käypää osaa mm. puskimet. Myös tekniikka on todella hyvä, sisältäen plugin 22-pinniselle lutikalle, moottorin
kahdella vauhtipyörällä, LED-valot ym.
Kyllä rautatiemallailu on taas mukavaa...
Laitahan vain lisää kuvia projekteistasi.
Tuossa kun mainitsit että sinulla on monta mallia tekeillä samaan aikaan, sama tilanne on meikäläisellä:
Rakentelukipinä iski kun sain valmiiksi ensivuonna valmismallina myyntiin tulevan Sp-raakapuuvaunun protomallit.
Nyt on työllä Dr 12, joka on loppusuoralla, Sr1 on myöskin kohta valmis, 2 kpl Sonk-nestekaasuvaunuja tällähetkellä kuivumassa,
3 kpl suomalaistettuja puukorisia Norskivaunuja Hurun perään odottaa emalimerkintöjä ja eilen tuli Saksasta Kramm:ilta Rocon ranskalaisdiesel josta käynnistyy Dr 13-projekti...
Tämä siis:
http://www.data-space.eu/kramm/bilder/k ... /62986.jpg
Telit ovat mitoiltaan mielestäni riittävän lähellä totuutta ja veturissa on paljon käypää osaa mm. puskimet. Myös tekniikka on todella hyvä, sisältäen plugin 22-pinniselle lutikalle, moottorin
kahdella vauhtipyörällä, LED-valot ym.
Kyllä rautatiemallailu on taas mukavaa...
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 05.12.2007 15:10
Re: Suomennettu tehdastekoinen höyryveturi
Kalkkuna on nyt suunnilleen valmis. Pientä säätöä voi toki tarvita vielä. Ikkunalasit ja höyrykupu asennettu. Vanhentamistakin on tehty, mutta hillitysti. Veturin virroitusta olen parannellut vääntämällä virroittimet pyörän kehää kaapiviksi. Paremman vetokyvyn perässä lisätty myös metallipainoja korin sisään, Liman BR80:n alkuperäinen valumöhkäle ei nimittäin sopinut Vr5:n sisään.
Käyntisillalla nokikaapin vieressä on osa vanhaa ilmapumppua, jota en viitsinyt jyrsiä pois. Haitanneeko tuo, visuaalinen vaikutelma on tärkeintä minulle. Ainahan tällainen yksinkertainenkin Suomi-malli näyttää luontevammalta kotimaisten vaunujen kanssa kuin eurooppalainen veturi. Uusi ilmapumppu on toisella puolella.
Käyntisillalla nokikaapin vieressä on osa vanhaa ilmapumppua, jota en viitsinyt jyrsiä pois. Haitanneeko tuo, visuaalinen vaikutelma on tärkeintä minulle. Ainahan tällainen yksinkertainenkin Suomi-malli näyttää luontevammalta kotimaisten vaunujen kanssa kuin eurooppalainen veturi. Uusi ilmapumppu on toisella puolella.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Jimi, 08.01.2018 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.