Aloittelija

Yleistietoa eri järjestelmistä ja niiden yhteensopivuudesta. Kuinka aloittaa harrastus, mistä hankkia kalusto ja materiaalit ym.

Valvoja: Hermanni

lollo
Ratavartija
Viestit: 27
Liittynyt: 13.01.2010 22:28

Re: Aloittelija

Viesti Kirjoittaja lollo »

Mie kävin Kimmon kaupassa viime torstaina,oli kerrankin lyhyt työpäivä.Mutta,sinne oli tullut myyntiin
Pikon
Rocon
Fleischmannin DIGI aloitus pakkauksia.

Yhdestä rocon setistä ostin pois tuon MULTImaus ohjaimen sekä uuden muuntajan.

Pikon digi pakkaukset on halvimmat edelleen,Rocon sekä fleischmannin hinta haarukka 150--300e keskimäärin.
Rocolta löytyy myös tuo setti missä on langaton ohjain(itellä ei vielä riittänyt pennit),Roco MULTImausPRO,,oliskona siihen
4 erilaista settiä saatavana,hinnat heittelee 600-1000euroon,näissä vetureissa on äänet,vaunuissa aukeaa ovet jne...

Mulla on siis Rocon systeemi,mutta myös Pikon kalustoa löytyy vetureita ja vaunuja,jokunen liman vaunukin on,,,ne on kieltämättä kehnon näköisiä.
Kiskot ovat Rocon ja Pikon penkatonta.

Piko on halvin tie aloittaa digijunailu :shock:
Roco H0
Matkustaja
Viestit: 3
Liittynyt: 11.01.2013 18:12

Re: Aloittelija

Viesti Kirjoittaja Roco H0 »

Mie olen lapista ja en tiedä missä on lähin pienoisrautatiekerho eli voiko joku tehä listan suomen pienoisrautatiekerhoista :?: :|
Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 585
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Aloittelija

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Roco H0 kirjoitti:Mie olen lapista ja en tiedä missä on lähin pienoisrautatiekerho eli voiko joku tehä listan suomen pienoisrautatiekerhoista :?: :|
Ainakin Oulussa on vireää kerhotoimintaa ja luulen, että sen pohjoisemmassa ei ole. (Ei perustu tietoon!) Mutta kannattaa kysellä netin kautta löytyykö muita omalta kotialueelta ja aina voi perustaa uusia kerhoja! :)
sanoaskosano
Konduktööri
Viestit: 62
Liittynyt: 23.09.2007 22:15

Re: Aloittelija

Viesti Kirjoittaja sanoaskosano »

Pohjois- Suomen Rautatieharrastajat ry. www.porha.fi
Vastaa Viestiin