Talonrakennusta

Keskustelua radan rakentamisesta, maisemoinnista, ratapihakaavioista, ym.

Valvojat: jhr, Hermanni

Veke
Ratavartija
Viestit: 25
Liittynyt: 30.12.2019 08:31

Talonrakennusta

Viesti Kirjoittaja Veke »

Hei mitä olette käyttäneet rakennuksissa runkoaineena kun pintakuvio tulee Evergreenin levystä.
Evergreen on yksinään niin ohutta että jku tukirakenne tarvitaan mutta mikä olisi paras ?
Samuelsson
Lämmittäjä
Viestit: 295
Liittynyt: 28.06.2007 18:19

Re: Talonrakennusta

Viesti Kirjoittaja Samuelsson »

"Evergreen" on melko laaja käsite. Evergreeniltä löytyy styreeniä eri muodoissa varmaan 10mm paksuuteen asti. Joku saman merkin 3mm levyllä tehty tukirakenne kestää varmasti muodossaan, jollei nyt päälle astu. Lisäksi liimaus on helpompaa kun ei yhdistele turhaan eri materiaaleja.
Veke
Ratavartija
Viestit: 25
Liittynyt: 30.12.2019 08:31

Re: Talonrakennusta

Viesti Kirjoittaja Veke »

Kiitos neuvosta. Tilasin 3.2 mm paksuista rungoksi.
PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 952
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: Talonrakennusta

Viesti Kirjoittaja PeS »

Olen käyttänyt tukirakenteena pääsääntöisesti kahden millimetrin levyä — yleensä poikittaisia rakenteina ja erilaisina laippoina. En ole kuitenkaan liimannut levyä itse seinän taustalle koko pinta-alaltaan. Sileää tavaraa olen hankkinut Etolasta.

Kuva
Kuva
Kuva
tv_tyyppi
Lämmittäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 27.08.2006 19:49

Re: Talonrakennusta

Viesti Kirjoittaja tv_tyyppi »

Todella siistiä jälkeä, laita vain lisää kuvia kun projekti etenee. Onko se Etolasta saatava levy samaa materiaalia kuin Evergreenin ym. styreenilevyt? Eli pureeko niihin sama liima? Jotkut muovit kun käyttäytyvät taas aivan eri tavalla.
PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 952
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: Talonrakennusta

Viesti Kirjoittaja PeS »

tv_tyyppi kirjoitti: 06.10.2022 09:44 Todella siistiä jälkeä, laita vain lisää kuvia kun projekti etenee.
Talo on jo valmis. Aivan liian työlästä julkaista tällä foorumilla laajempia kuvasarjoja. Olen julkaissut rakentelua käsitteleviä kuvia Facebookin Pienoisrautatieharrastajat, Pienoisrautatiet ja esikuvat sekä Pienoisrautatietekniikka -ryhmissä. Sieltä löytyy tarkempaa tietoa.

Kuva
tv_tyyppi
Lämmittäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 27.08.2006 19:49

Re: Talonrakennusta

Viesti Kirjoittaja tv_tyyppi »

Komea talo, katson josko löydän tiedon näistä mainitsemistasi ryhmistä. Kiitos!
Vastaa Viestiin