Ongelma m/c radan yhdistäminen ?

Yleistietoa eri järjestelmistä ja niiden yhteensopivuudesta. Kuinka aloittaa harrastus, mistä hankkia kalusto ja materiaalit ym.

Valvoja: Hermanni

ulmuri
Matkustaja
Viestit: 5
Liittynyt: 07.06.2016 12:24

Ongelma m/c radan yhdistäminen ?

Viesti Kirjoittaja ulmuri »

Hei!
Minulla on 2 Mfx veturia ja SM2 ohjain,C rataa ja paljon vanhaa M rataa,jotka haluaisin yhdistää.Veturit kulkee muuntajalla M radalla ja MS2:lla C radalla,kun laitan ruskean ja punaisen johdon adapteri kiskoon ja yhdistän sen M kiskoon MS2 ajettaessa matka tyssää kiskojen liitos kohtaan.
Nyt en uskalla tehdä mitään virta kokeiluja,ettei käy huonosti.

Neuvoista etukäteen kiittäen Ulmuri
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Ongelma m/c radan yhdistäminen ?

Viesti Kirjoittaja ealab »

Yhdistyykö keski kisko raiteissa. Vaikka en märklin isti olekaan, niin olen kuullut seuraavaa: Vanhassa radassa voi ajo sähkön syöttö kohdassa olla kondensaattori, napsaa se pois. Olisi yksi syy.
ulmuri
Matkustaja
Viestit: 5
Liittynyt: 07.06.2016 12:24

Re: Ongelma m/c radan yhdistäminen ?

Viesti Kirjoittaja ulmuri »

M metalli levy menee adepteri kiskon muovisen metalli levyn päälle. Sitä olenkin ihmetellyt mistä saadaan virta veturin laahaimelle. Häiriön poistajia ei ole.
JuhaTelimaa
Lämmittäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 11.01.2007 16:36

Re: Ongelma m/c radan yhdistäminen ?

Viesti Kirjoittaja JuhaTelimaa »

Siis onko sinulla käytössä tämä sovituskisko 24951, jolla C-kiskot yhdistetään M-kiskoihin. Tämän kanssa junia voi ajaa MS2 ohjaimella tai muuntajalla, mutta ei missään nimessä saa olla molemmat kiinni radassa yhtä aikaa, muuten MS tuhoutuu.


Kuva
ulmuri
Matkustaja
Viestit: 5
Liittynyt: 07.06.2016 12:24

Re: Ongelma m/c radan yhdistäminen ?

Viesti Kirjoittaja ulmuri »

Juuri tuo ja siinä on MS kakkosesta kiinni punainen ja ruskea johto. Veturi liikkuu tässä adepteri palassa,mutta pysähtyy heti M kiskolle tullessaan.Mulla on se oikein kuvattunakin,mutta en saa sitälisättyä tänne herjaa tiedosto liian suuri.
ulmuri
Matkustaja
Viestit: 5
Liittynyt: 07.06.2016 12:24

Re: Ongelma m/c radan yhdistäminen ?

Viesti Kirjoittaja ulmuri »

Nytpä huomasin niintä mun adepterin palasista puuttuu kokonaan tuo keskellä oleva metalli levy eihän se voi toimiakkaan.
ulmuri
Matkustaja
Viestit: 5
Liittynyt: 07.06.2016 12:24

Re: Ongelma m/c radan yhdistäminen ?

Viesti Kirjoittaja ulmuri »

No niin olin ostanut kaksi rasiaa M/K adapteria onneksi yksi rasia oli M/C ja veturithan alkoi liikkua vanhoilla niskoilla. Kiitos sinulle Juha.
Vastaa Viestiin