Omat digi-Hurut on ainakin mukana, kts. YouTube:mudhoney kirjoitti:Jos rataan tulee digivalmius niin onkos meillä digitaalista kalustoa millä ajaa? Suomalaistakin jopa?
http://www.youtube.com/watch?v=aMIp0mW700A
Valvojat: jhr, Hermanni
Omat digi-Hurut on ainakin mukana, kts. YouTube:mudhoney kirjoitti:Jos rataan tulee digivalmius niin onkos meillä digitaalista kalustoa millä ajaa? Suomalaistakin jopa?
Käytä kylkiin vaan sitä samaa vaneria! FREMO näyttää suosittelevan kimpilevyä (rimalevyä). Kyljet saatta joutua isoillekin voimille alttiiksi, jos rataa ei koota vatupassia hyväksikäyttäen tai joku horjahtaa rataa päin, tai nousee radan kontatessaan liian aikaisin (siksi FREMOssa ei sallita kiskoliittimiä, ettei kiskotus repeä jos ja kun moduulit liikkuu toisiaan vasten onnettomuustilanteessa.mudhoney kirjoitti:Mistäs suosittelisitte moduulien sivutuiksi? Päädythän ovat nyt sitä 12mm koivuvaneria, mutta mitä kylkiin? Ratapenkaksi päätynee perinteiseen tyyliin 11 tai 16 mm lastulevyä ja poikittaistuet...no jostakin tukevasta.
En tie, kunka paljon on Norjalaiset edistynnyt tassa asiaassa ja kunka paljon kannattaa noudata kuningallisia moduulinormeja tasavalassa.Psi kirjoitti:katso Norjan FREMO-sivuilta lisää
Eipä tuolla korkin paksuudella ole merkitystä kohdistuksen kanssa, vaan sillä millaista raidemateriaalia käytätte.jhr kirjoitti:Omassa radassani olen käyttänyt kiskotuksen alla 5mm korkkia ja hyvin on pelittänyt. Sitä saa korkkipisteestä. http://www.korkkipiste.fi
Tietysti moduleissa se edellyttää, että kiskot ovat päädyissä samalla korkeudella.
Pitäsikö yhteisen hyvän nimissä käydä lomapassireissulla kuvaamassa siellä?jhr kirjoitti:Sain piirrettyä ratapihakaavion Vilppulasta ja hahmotellu sitä kiskojen kanssa
Kun nyt pääsis eroon tuosta työputkestä, niin menis hakemaan korkkia ja levyä ja pääsis väsäämään. Tarviin vaan kuvia Vilppulan asemasta niin voisin väsätä sen tässä joutaessani.