Ulkomaan ostokset...

Yleinen keskustelu rautateistä ja pienoisrautateistä.

Valvojat: jhr, Hermanni

Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 585
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Ei voi olla totta! Saksasta tuli paketti, joka vaikutti olevan ok. Hieman lähemmin tarkasteltuna kyseessä oli ilman moottoria ja välityksiä oleva veturi! :evil: Myyjä oli esittelytekstissä vakuuttanut veturin olevan tosin käytetty, mutta ok kunnossa. Ei ollut mitään mainintaa puuttuvasta moottorista ym. Laitoin s-postia ja saas nähdä kuinka myyjä selittelee virhettänsä vai saankohan mitään palautetta, kun rahatkin on jo maksettu. No eBayn palautesysteemissä voin ainakin haukkua äijän, jos ei mitään tapahdu...
Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 585
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Myyjä väittää, että veturi on toimitettu ehjänä heiltä ja hän ei usko minua, ettei veturissa ollut sisällä moottoria ja välityksiä. Ilmeisesti tämän eBay systeemin huono puoli tuli siis tutuksi heti ekalla ostoskerralla. Käsittääkseni minulla ei ole muuta keinoa kuin antaa negatiivinen palaute. Ehkä saan jostain yhteensopivan moottorin, mutta välityksien puuttuminen todella harmittaa... Myyjä on saanut paljon hyviä palautteita, mutta ilmeisesti havaitessaan ostajan olevan vierasmaalainen, päätti huijata.
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja ealab »

Eihän veturia myyty maininnalla "dummy"? Jos ei, niin esitäpä myyjä, että tietää varoa! Lisää vaan noottia perään!
Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 585
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Myyjä esiintyy nimimerkillä h-k-d-w
Hans Drexel
On "power seller" ja keskimäärin hyvä palauteprosentti.

Saksassa 20v asunut tuttavani luki tekstin vielä alkuperäiskielellä läpi,
eikä löytänyt mitään mainintaa moottorin puuttumisesta. Tuote
oli kategoriassa tasavirtaveturit ja kaikesta päätellen piti sisältää
moottori. Myyjä lisäksi väittää, että lähetti moottorillisen ja että
ei usko minun versiotani...
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja ealab »

Taitaa olla tälle myyjälle "elämää suurempi" juttu korjata asia.
Voitko todistaa paketin/ veturin aukaisun, että oli ilman moottoria. Oikeastaan kannattaisi!
Miten moottori katoaisi kuljetuksen aikana?
Jos myyjällä on moottorillisia ja ilman, pitäisi nyt olla 1 ylimääräinen moottorillinen. Eikös saksalaiset ole tarkkoja, sekä täsmällisiä!
!! Huomaa, että puutelistalla näkyy olevan vielä kardaanit, niiden nivelet ja piirilevy! Tarkista onko teleissä välitykset paikallaan kierukkarattaineen. Pitäisi olla 2 vetävää akselia/ teli.
Viimeksi muokannut ealab, 24.03.2008 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
markku55
Lämmittäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 24.02.2007 09:36

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Koska kuvasta kuulemma näkee, että moottoria ei ole ollut kopan sisällä, voisiko tätä käyttää perusteluna siitä, että moottori on puuttunut veturista jo kuvattaessa.
Kuten tuolla Museon sivuilla sanoin, voi tuota kuvasta huomioimista perustella kaverin vastaavan veturin tarkastelulla vasta kun oma ostos oli jo saapunut, etukäteen ei siis itse voinut tuota kuvatarkastelua tehdä. :shock:
Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 415
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja Hermanni »

Niinpä, jos todellakin näkyy jo myyjän kuvassa että veturin sisältä puuttuu osa koneistoa niin pyytäisin myyjää tarkistamaan asian laidan itse ilmoitukseen laittamastaan kuvasta.
Myöskin voit todeta että itse et edes tajunnut kuvasta näkyvästä ikkunasta tarkistaa että onko koneisto paikallaan, koska et ostaessasi veturia edes asiaa epäillyt.
Ylläpito
Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 585
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Onneksi veturissa on tuo ikkuna. Muuten olisi ollut aika hataralla pohjalla väittää mitään ilman todisteita. No toivottavasti myyjä nyt uskoo, kun otan asian esille.
Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 585
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Olen luopunut toivosta tuon kaupan suhteen. Myyjä kiistää lähettäneensä puutteellista veturia eikä usko edes todisteitani. Ebay toteaa, että he vain välittävät kauppoja ja kehottaa hankkimaan lakimiehen... Ikään kuin se kannattaisi tällaisessa tilanteessa. No tuo kauppa on nyt kirjattu tappioihin ja voihan olla että saan jostain varaosina puuttuvat sisukset... Hans Drexel nimiseen myyjään ei näköjään kannata luottaa.
markku55
Lämmittäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 24.02.2007 09:36

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Jaska kirjoitti:Olen luopunut toivosta tuon kaupan suhteen. Myyjä kiistää lähettäneensä puutteellista veturia eikä usko edes todisteitani. Ebay toteaa, että he vain välittävät kauppoja ja kehottaa hankkimaan lakimiehen... Ikään kuin se kannattaisi tällaisessa tilanteessa. No tuo kauppa on nyt kirjattu tappioihin ja voihan olla että saan jostain varaosina puuttuvat sisukset... Hans Drexel nimiseen myyjään ei näköjään kannata luottaa.
En tiedä onko siitä muuta iloa, kuin itselle, mutta ajattelin pistää viestiä tuolle Hanssille, että tajuaa kuinka monen ostajan hän on tällä tempulla menettänyt.
Kuten sanoin, olen ostanut häneltä ihan onnistuneesti jonkunkin verran tavaraa, mutta täytyyhän suomalaisten vetää yhtä köyttä. Solidaarisuus toiminee meillä niin kuin Puolassakin :wink:
Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 585
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Kiitos Markku!
markku55
Lämmittäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 24.02.2007 09:36

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Tällainen huonolla englannilla kirjoitettu viesti meni Hanssille:
Dear Hans,
I have bought from you many times in past, and my opinnion from you was ok (untill now), unfortunately one of Finnish model railway amateurs (aumjaa69) have got really abrupt and unkind service from you.
This problem (locomotive with missing motor and some other parts) have been in discussion on two main Finnish model railway web site foorums.
If you want to make busines with Finnish modell railway amateurs also in future, I believe that you should replace the 130199574243 ROCO Ae 6/6 locomotive with an other locomotive with a motor and other gearration parts needed to get the locomotive driveable.

In Finland we use to say that "Buyer have always right!", the reason why we say like that is that the buyer is anyway also paying and because of that the buyer should get with his money what he have been promised to get when buying.

With my very best regards,
Markku Autero (markku55)
markku55
Lämmittäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 24.02.2007 09:36

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Jos jollain toisellakin olisi intoa pistää haisevaa vastalausetta Hans Drexelille niin osoite on tässä:
hdrexel@web.de
markku55
Lämmittäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 24.02.2007 09:36

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Olenko ainoa "tyhmänrohkea" joka viitsii "uhkailla" Hanssia.
Sinänsä olen sitä mieltä, ettei kenekään varmaan kannata tilata h-k-d-w:ltä mitään, koska tuskin tämä kaveri enää edes toimittaa tavaraa Suomeen. :twisted:
markku55
Lämmittäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 24.02.2007 09:36

Re: Ulkomaan ostokset...

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Olen äimänkäkenä, oletteko te kaikki harrastajat todella noin saamattomia,vai missä on vika.
Eikö kaverin pettäminen kaupoissa ole tarpeeksi suuri vaikutin, vai onko myyjä muka liian tärkeä jotta välejä ei voi pistää poikki? :evil:
Älkää olko raukkoja!!!!
Vastaa Viestiin