Karhulan-Sunilan rautatie OY

Yleinen keskustelu rautateistä ja pienoisrautateistä.

Moderators: jhr, Hermanni

jhr
Asemapäällikkö
Posts: 409
Joined: 07.02.2006 18:34

Karhulan-Sunilan rautatie OY

Post by jhr »

Eipä taida Suomessa enää olla montakaan yksityistä rautatietä. Tssä kuitenkin yksi, Karhulan-Sunila Rautatie OY.
Nämä veturit (deeveri tai vemppu tallissa) vievät sellutehtaan vaunut Kymin asemalle.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
EMD F7
Lämmittäjä
Posts: 271
Joined: 22.01.2008 15:18

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Post by EMD F7 »

KSR:ällä on 1 MoVe90-veturi, joka muistuttaa ulkoisesti Dv12 25-sarjaa. Jopa niin paljon, että itsekin luulin sitä aiemmin 25-sarjalaiseksi. :) Telit on samat, samoin hytti. Jopa katolla on samanlainen jäähdytysilmastoinnin lauhduttaja. Konepellit on erilaiset. Nopeus 60km/h. Kone on joku Tampella-MGO, V12, mutta teknisesti eri moottori kuin 4-sylinteriä pitempi Dr13:n kone. Toinen Move90 löytyy Kuusankoskelta.
jhr
Asemapäällikkö
Posts: 409
Joined: 07.02.2006 18:34

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Post by jhr »

Ahaa, se on Move. Se tyylikkäästi piilotteli itseään tallissa.
EMD F7
Lämmittäjä
Posts: 271
Joined: 22.01.2008 15:18

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Post by EMD F7 »

Tossa kuva Move90:stä: http://vaunut.org/kuvasivu.php/45553 . Tuon sisälle pääsi keväällä 2006 tehdyllä Kotkan seudun radoille suuntautuneelle Dr13 junaretkellä, jolla käytiin Haminassa, KSR:ällä ja Kotkan jossain satamassa. Alunperin oli kai tarkoitus vetää ko juna takaisin tuolta pätkältä juuri Move90:llä.
User avatar
Jimi
Lämmittäjä
Posts: 160
Joined: 05.12.2007 15:10

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Post by Jimi »

Tuon MoVe90:n ohjaamon sivun avattava ikkuna on näköjään vielä vanhanmallinen.
Thomson

Re: Karhulan-Sunilan rautatie OY

Post by Thomson »

Ja nuo kaksi Movea onkin ainoat Move90:it maailmassa. Lisää eroavaisuuksia deeveriin verrattuna: konesuojat kaarevia päistään ja pitkänpään jäähdytinosa on aerodynaamisempi.