Pöytä

Keskustelua radan rakentamisesta, maisemoinnista, ratapihakaavioista, ym.

Moderators: jhr, Hermanni

Black_Sheep

Pöytä

Post by Black_Sheep »

Millaiselle pöydälle rataa kannattaisi alkaa tehdä? ...Olen huomannut että useat teistä ovat rakentaneet koko pöydän itse. Minähän olen surkea puuseppä (ainakin luulen olevani) joten en tiedä miten tuollanen onnistuisi. Olisikohan tuollaista "pienoisrautatiepöytää" mahdollista teettää jossain kohtuulliseen hintaan?

Ja jos on muita vinkkejä niin... :)
tv_tyyppi
Lämmittäjä
Posts: 226
Joined: 27.08.2006 19:49

Re: Pöytä

Post by tv_tyyppi »

Riippuu vähän siitä, kuinka suurta rataa suunnittelee. Mahdollisesti yksi tai kaksi ruotsalaista valmispöytää voi toimia, mutta joka tapauksessa niitä melko todennäköisesti tulee muutettua jos vaikkapa haluaa kaksi yhdistää.

En usko, että kovin ihmeellisiä puusepäntaitoja tarvitsee yksinkertaisen pöytärakenteen tekemiseksi. Voihan puutavaraliikkeestä saada valmiiksi sopivan kokoisiksi sahattua puuta jonka jälkeen kokoaminen ei ole ruotsalaishuonekalua paljon vaikeampaa. Ja olisi juuri sopivan kokoinen myös.

Muilla lienee toisia ideoita asian suhteen.
bobi
Ratavartija
Posts: 40
Joined: 22.07.2008 11:06

Re: Pöytä

Post by bobi »

Pöydän rakentaminen on tosiaan melko helppoa eikä vaadi kuin normaalit työkalut. Oheisena pari kuvaa omasta pöydästä jonka runkona on 15 X 95 mm. höylätty lauta ja päällä 25 mm. puukuitulevy.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Black_Sheep

Re: Pöytä

Post by Black_Sheep »

Tosi hyvältä näyttää. Juuri tuollaista itsekin haluaisin. En tietenkään ihan samanlaista, mutta siis tuohon tyyliin.

Ja paljonkos koko pöydälle tuli yhteensä hintaa? :)
jartsa

Re: Pöytä

Post by jartsa »

Black_Sheep wrote:
Ja paljonkos koko pöydälle tuli yhteensä hintaa? :)
Hieman vaikea kysymys:Tuo riippuu myös myös mistä tavikkeet ostaa.Mitään aivan tarkkaa summaa ei voi sanoa.Noin 100 e on hyvä varata hankintoihin.
bobi
Ratavartija
Posts: 40
Joined: 22.07.2008 11:06

Re: Pöytä

Post by bobi »

Ostin tavarat K-raudasta. Lauta taisi olla noin euron metri ja puukuitulevy (runkolejona) noin 25 euroa kappale. Puukuitulevyjä jouduin ostamaan kaksi vaikka en olisi tarvinnut kuin osa toisesta kun heillä ei ollut yhtään rikkinäistä.
jartsa

Re: Pöytä

Post by jartsa »

bobi wrote:Ostin tavarat K-raudasta. Lauta taisi olla noin euron metri ja puukuitulevy (runkolejona) noin 25 euroa kappale. Puukuitulevyjä jouduin ostamaan kaksi vaikka en olisi tarvinnut kuin osa toisesta kun heillä ei ollut yhtään rikkinäistä.
Yleensä näin käy,kuka haluaa myydä osana tuotteensa?Hieman ristiriidassa on nuo hintailmotukset,myydään xxx levyä neliöhinnalla xx/m2.
Ostat sitten neliön tai kaks,sama hinta.Miks ei ne ilmota mitä koko levy maksaa per kipale?Helpompi ois kulettaa useampi levy kerralla...peräkärryllä.