Tri-Ang kalustoa

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Valvojat: jhr, Hermanni

Vastaa Viestiin
Avatar
Jimi
Lämmittäjä
Viestit: 148
Liittynyt: 05.12.2007 15:10

Tri-Ang kalustoa

Viesti Kirjoittaja Jimi » 29.02.2012 10:00

Tervehdys kaikille! Viime viestistäni on jo aikaa.

Sain tuttavalta lahjoituksena vanhoja englantilaisia junia. Merkki on Tri-Ang. Vetureita on kaksi kappaletta. Mukana tuli myös kolme vaunua ja laatikollinen kiskoja. Pienen huollon jälkeen veturit alkoivat liikkua hyvin. Kalusto on hyvässä kunnossa, isompi veturi näyttää lähes uudenveroiselta.
Tri-ang.JPG
Tri-ang.JPG (110.05 KiB) Katsottu 216 kertaa
Tri-ang_2.JPG
Tri-ang_2.JPG (167.93 KiB) Katsottu 214 kertaa
Viimeksi muokannut Jimi, 29.06.2018 13:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Goofy
Ratavartija
Viestit: 46
Liittynyt: 04.09.2008 22:50

Re: Tri-Ang kalustoa

Viesti Kirjoittaja Goofy » 29.02.2012 22:25

Mulla oli joskus jokin sarja tuommoisennäköisiä. Vaunut olivat ihan samanlaisia ja tuo pienempi veturi on saman näköinen kuin mulla oli, mutta fieterivetoinen. Raideleveys oli H0 kanssa sopiva. Olivat uudenveroisia mutta nuoruudeninnolla romutin ne alta aikayksikön :/

ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1080
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Tri-Ang kalustoa

Viesti Kirjoittaja ealab » 01.03.2012 08:52

Veturit taitaa olla hyvinkin kelvollisia. Valetturunkoisia, isommassa näkyy asiallinen matoruuvivälitys. Vaunut tyypillisiä brittimalleja. Koplingit vaan......

Avatar
Jimi
Lämmittäjä
Viestit: 148
Liittynyt: 05.12.2007 15:10

Re: Tri-Ang kalustoa

Viesti Kirjoittaja Jimi » 29.06.2018 13:06

Sittemmin Tri-ang -kokoelmani on karttunut amerikkalaismallin umpitavaravaunulla. Vaunun kori on paksua muovivalua ja siinä on toimivat liukuovet.
Tri-ang_Speedy_Service.JPG
Tri-ang_Speedy_Service.JPG (104.18 KiB) Katsottu 213 kertaa

HannuPeltola
Ratavartija
Viestit: 26
Liittynyt: 03.05.2018 13:34

Re: Tri-Ang kalustoa

Viesti Kirjoittaja HannuPeltola » 29.06.2018 16:04

Jimi kirjoitti:
29.06.2018 13:06
Sittemmin Tri-ang -kokoelmani on karttunut amerikkalaismallin umpitavaravaunulla. Vaunun kori on paksua muovivalua ja siinä on toimivat liukuovet.

Tri-ang_Speedy_Service.JPG
Vaunu on todennäköisesti 1960-luvulta ja se on ollut jo tuolloin varsin karkeaa tekoa. Rautatieyhtiö on fiktiivinen, kuten on myös vaunun väritys. Tri-ang käytti kuvassa näkyvää Fleischmann-tyyppistä kytkintä varhaisissa malleissaan, onko peräti sama kytkintyyppi, jota tuolloinen emoyhtiö Hornby käytti Britti-malleissaan?

Vastaa Viestiin