ICE- remonttia

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Valvojat: jhr, Hermanni

ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

ICE- remonttia

Viesti Kirjoittaja ealab »

Laittelen tuollaista kuntoon. Johtimia olen uusinut. Dekooderi on ilmeisesti ESU LokPilot?. Siihen on juotettu 5 johdinta, ru ja pu valoille, ovat samalla dekooderin virransyöttöä. Mu, vi ja si ovat (AC)moottorille. Dekooderissa on vielä 2 johdinpaikkaa vapaana. On myös 4-os kytkin, jotka ovat kaikki Off. Mitä näillä kytkimillä voisi tehdä? Veturin keulassa on 1 polttimo, jonka olen ajatellut korvata parilla ledillä. Pari siksi, että toinen vaakasuorassa alavaloja varten, toinen pystyssä ylävaloa varten. 1,8mm:n ledit mahtunevat näin, polttimon sijaan. Niitä varten pitäisi laittaa kokoaaltosilta, lyytti ja etuvastus. Tai onko deltasähkö kanttiaaltoa, jolloin lyytti olisi ehkä vähemmän tarpeellinen.?
Avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Viestit: 585
Liittynyt: 09.01.2007 10:58

Re: ICE- remonttia

Viesti Kirjoittaja Jaska »

ealab kirjoitti:Laittelen tuollaista kuntoon. Johtimia olen uusinut. Dekooderi on ilmeisesti ESU LokPilot?. Siihen on juotettu 5 johdinta, ru ja pu valoille, ovat samalla dekooderin virransyöttöä. Mu, vi ja si ovat (AC)moottorille. Dekooderissa on vielä 2 johdinpaikkaa vapaana. On myös 4-os kytkin, jotka ovat kaikki Off. Mitä näillä kytkimillä voisi tehdä? Veturin keulassa on 1 polttimo, jonka olen ajatellut korvata parilla ledillä. Pari siksi, että toinen vaakasuorassa alavaloja varten, toinen pystyssä ylävaloa varten. 1,8mm:n ledit mahtunevat näin, polttimon sijaan. Niitä varten pitäisi laittaa kokoaaltosilta, lyytti ja etuvastus. Tai onko deltasähkö kanttiaaltoa, jolloin lyytti olisi ehkä vähemmän tarpeellinen.?
Ihan kuin viestistä puuttuisi joku siihen ajateltu havainnollistava kuva? :)
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: ICE- remonttia

Viesti Kirjoittaja ealab »

Tällainen kuva. Decoderissa on 701.17 chippi. Ledien kytkentä ja asennus on sitten toinen juttu. Siinä mitään kummallista.
Liitteet
P4160578a.jpg
P4160578a.jpg (199.42 KiB) Katsottu 3183 kertaa
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: ICE- remonttia

Viesti Kirjoittaja ealab »

Netistä hakusanalla "dekoder 701.17", löytyy kytkennät. Jos vaikka haluaisi dekooderiin tehdä muutoksia.
JuhaTelimaa
Lämmittäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 11.01.2007 16:36

Re: ICE- remonttia

Viesti Kirjoittaja JuhaTelimaa »

Kyseessä on Märklinin Delta-dekooderi. Dippi-kytkimillä valitaan dekooderin osoite. off-off-off-off on analogi-asento.

t. Juha
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: ICE- remonttia

Viesti Kirjoittaja ealab »

Kiitos! Itsellä ei ole digivermeistä paljon kokemusta, veturi ei ole minun. Noiden nettiohjeiden muutoksia on mahdollista itse tehdä välttyen ostamasta uutta, kalliimpaa versiota,
Vastaa Viestiin