Dv12 Modelalta

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Valvojat: jhr, Hermanni

Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 415
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja Hermanni »

Laitan tännekkin tämän uutisen.....
Latvialaiselta Modelalta on tulossa Suomalaisena yhteistyöprojektina Dv12 H0 mallina, tuotenumerolla 87452.
http://www.modela.lv/ENG/87452-0.htm
Tosin tämä on ns yhden miehen firma joten saattaa parta keritä kasvamaan ennen kuin mallia ulos saadaan (Toivottavasti olen väärässä). ;)
Ylläpito
EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja EMD F7 »

Mikähän mahtaa olla sarja? 25, 26, 27, Dv12J, edelliset katolle asennetulla jäähdytyslaitteella vaiko peräti 2105? etc :mrgreen: (pitäis olla melkein kaikki dieselvariaatiot)
Kenen telit siihen tulee?

edit: ei oo vielä päivittyny..
Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 415
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja Hermanni »

EMD F7 kirjoitti: edit: ei oo vielä päivittyny..
Eipä ole ei, ei edes kuvaa ole tullut sivustolle.
Olisi kiva tietää missä vaiheessa mennään tässä Dv12 projektissa?
Tuleeko edes saataville tänä vai ensivuonna.......
Ylläpito
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja ealab »

Minkä telit? Luultavasti Rocon. Rocon pyöräkertoja ovat jo muutenkin käyttäneet.
Avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Viestit: 415
Liittynyt: 07.02.2006 18:05

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja Hermanni »

Model Expossa selvisi että Dv12 veturista tulee myös kolmikiskoversio.
Tietoja.
Piensarja Riiasta, Latviasta.
Malli resiinivalua täydennettynä syövyteosilla.
Toimivat ajovalot.
Pyörät joko RP25 tai perusnormilla (NEM?).
Hinta arvio 210€
Ei muuta kuin tilausta vetämään, myynti "miukumauku" mallikauppa.fi
Oma tarvekkin on heti alkuun kolmelle deeverille. ;)
Ylläpito
mattih
Konduktööri
Viestit: 99
Liittynyt: 19.09.2007 15:21

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja mattih »

Edellämainittujen tietojen lisäksi risteysasemalta kuului myös seuraavaa: Malli on 2700-sarjan kone, aikakaudesta mainittiin että mallissa on ylhäällä yksi pyöreä valonheitin, eli siis aikaa ennen tuplavalonheittimiä. Vielä on auki saako mallia neljänä vai kuutena eri numeroisena.

-MattiH.
EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja EMD F7 »

Mikseivät tee maalaamatonta versiota, josta jokainen sais tehä mitä lystää? Myös vaihtoehtoiset jäähdyttäjän säleiköt, korsteenit ja ilmastointilaatikko pitäis olla mukana, jotta olis hyvä! Kyllähän ton valonheittimen pystyy muuttamaan..
okeskira

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja okeskira »

EMD F7 kirjoitti:Mikseivät tee maalaamatonta versiota, josta jokainen sais tehä mitä lystää? Myös vaihtoehtoiset jäähdyttäjän säleiköt, korsteenit ja ilmastointilaatikko pitäis olla mukana, jotta olis hyvä! Kyllähän ton valonheittimen pystyy muuttamaan..
Ei 2700-sarjalaisesta tehdä 25/26-sarjaa pelkästään jäähdyttäjän säleiköt vaihtamalla. Kyllä siinä menee uusiksi kaikki konesuojat. Tämä taas meinaisi käytännössä kolmea eri mallia ja entisestäänkin pienempää erää vetureita (= suurempaa hintaa) per malli.
Pkh
Ratavartija
Viestit: 45
Liittynyt: 04.02.2007 10:24

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja Pkh »

Hermanni kirjoitti:Model Expossa selvisi että Dv12 veturista tulee myös kolmikiskoversio.
Tietoja.
Piensarja Riiasta, Latviasta.
Malli resiinivalua täydennettynä syövyteosilla.
Toimivat ajovalot.
Pyörät joko RP25 tai perusnormilla (NEM?).
Hinta arvio 210€
Ei muuta kuin tilausta vetämään, myynti "miukumauku" mallikauppa.fi
Oma tarvekkin on heti alkuun kolmelle deeverille. ;)
Onko digitaalisuudesta tietoa? Kyllähän tuon joutuu varmasti ostamaan jos kerran on kolmikiskonakin tulossa.
Avatar
mudhoney
Lämmittäjä
Viestit: 351
Liittynyt: 12.06.2007 13:32

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja mudhoney »

Jos kolmikiskoversio on tulossa niin onhan se pakkohankinta. Niin Dv12:n kuin Sr1:n osalta.
EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja EMD F7 »

Nyt ne sanoo mallikaupan uutisissa että ei tule märklin-versiota ja prototyyppi on vielä kesken.
PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 954
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja PeS »

EMD F7 kirjoitti:Nyt ne sanoo mallikaupan uutisissa että ei tule märklin-versiota....
Teliveturin muuttaminen kolmikiskoversioksi on melko yksinkertainen temppu. Laahaimen asentaminen toiseen teliin edellyttää usein voimansiirron poistamista, mikäli hammasrattaat on sijoitettu akseleiden keskilinjalle.
jartsa

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja jartsa »

PeS kirjoitti:
EMD F7 kirjoitti:Nyt ne sanoo mallikaupan uutisissa että ei tule märklin-versiota....
Teliveturin muuttaminen kolmikiskoversioksi on melko yksinkertainen temppu. Laahaimen asentaminen toiseen teliin edellyttää usein voimansiirron poistamista, mikäli hammasrattaat on sijoitettu akseleiden keskilinjalle.
Temppu ja miten se tehdään...tuskinpa kovin moni firma tuohon ryhtyy.Helpompi tapaus on,mikäli rattaat ovat jommallakummalla akselien sivulla.....
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja ealab »

Tämä olisikin helpompaa, jos Modela käyttäisi Roco Br 215- telejä. Esim. Saksan eBaysta huutelisi tuon AC-version....nuo telit, valmiita fasadia myöten.
PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 954
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: Dv12 Modelalta

Viesti Kirjoittaja PeS »

jartsa kirjoitti:
PeS kirjoitti:
EMD F7 kirjoitti:Nyt ne sanoo mallikaupan uutisissa että ei tule märklin-versiota....
Teliveturin muuttaminen kolmikiskoversioksi on melko yksinkertainen temppu. Laahaimen asentaminen toiseen teliin edellyttää usein voimansiirron poistamista, mikäli hammasrattaat on sijoitettu akseleiden keskilinjalle.
Temppu ja miten se tehdään...tuskinpa kovin moni firma tuohon ryhtyy.Helpompi tapaus on,mikäli rattaat ovat jommallakummalla akselien sivulla.....
Tällainen homma sujuu kyllä harrastajalta itseltään - ei ole homma eikä mikään poistaa toiselta vetoteliltä hammasrattaita ja tehdä tilaa laahaimelle. Näinhän mm. Roco on tehnyt kolmikiskoversioissaan: vähennetään teleissä vetävien akseleiden määrää tai poistetaan toiselta teliltä veto kokonaan. Tenderihöyryissä laahain taas voidaan asentaa tenderiin hyvin helposti. Kaksikiskovehkeet valmistetaan muuten lähes poikkeuksetta siten, että hammasrattaat ovat keskellä akseleita. Jopa Märklin on tehnyt näin uudemmista vehkeissään. Hammasrattaiden asentaminen akseleiden keskelle antaa paremmat mahdollisuudet asentaa voimansiirto.
Vastaa Viestiin