PIKO Vectron:n suomalaistaminen.

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Valvojat: jhr, Hermanni

Vastaa Viestiin
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1104
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

PIKO Vectron:n suomalaistaminen.

Viesti Kirjoittaja ealab » 28.07.2018 14:43

On alkanut. Koppa jo osin muutettu. Koska ostin AC-version, piti AC-pyöräkerrat muokata ja eristää DC:lle, RP-25:si. Säästin n. 30€*. Sorvausten jäljiltä, sisäsivut ja laipat on mustattu. Pyörien paksuus 3mm:sta muuttui 2,8mm:iin. Kulkee jo nätisti. Pyöräkerrat vielä maalataan. Molemmista teleistä lähti osat, joita Suomessa ei näy. Vielä pitää hankkia tietoja katon systeemeistä. Ja tietenkin tekstityksistä. Alkuperäinen ylävalo muuttunee 1,8mm:n ledeiksi? Ainakin sopii hyvin. Myös alkuperäiselle lampunlasille pitäisi tehdä jotain, koska se kääntää valon "taivaalle". Uudemmissa Vectroneissa onkin jo profiloidut NEM-pyöräkerrat. Myös vastaavat Roco:n pyöräkerrat sopii, kunhan vaihtaa akselit, tai vain rattaat. *PIKO:n uudet pyöräkerrat 15€+ pk:t saman verran. Roco:n on tuplahintaiset.
Liitteet
20180728_133340.jpg
20180728_133340.jpg (155.33 KiB) Katsottu 868 kertaa
20180708_092826.jpg
20180708_092826.jpg (323.81 KiB) Katsottu 868 kertaa
20180708_092753.jpg
20180708_092753.jpg (235.55 KiB) Katsottu 868 kertaa
Viimeksi muokannut ealab, 29.08.2018 07:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1104
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: PIKO Vectron:n suomalaistaminen.

Viesti Kirjoittaja ealab » 29.07.2018 20:34

Veturi tarvitsisi PluX22-decoderin, jos tahtoo punaisten perävalojen palavan ja nekin F1 ja F2-komennoilla. Tässä veturissa on nyt Plux16-deko, joka ei "polta" perävaloja suoraan, koska dekoliitinpaikan ao. liittimet ovat Plux16:n ulkopuolella. Jos haluaa tässä perävalojen palavan, on juotoskontaktit S5:ssa ja S7:ssa juotettava yhteen tinasillalla. Tai johdinpätkillä juotostyynyt S3-- S6 ja S1--S8. Myös silloin, jos haluaa perävalojen palavan ilman F1 ja F2-räpläämistä.
Liitteet
Vectron kytkennät.jpg
Vectron kytkennät.jpg (39.73 KiB) Katsottu 786 kertaa

ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1104
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: PIKO Vectron:n suomalaistaminen.

Viesti Kirjoittaja ealab » 01.08.2018 15:11

Veturissa on myös puute. Telien ripustuksissa ei olekaan 3-pisteripustusta. Ollenkaan. Koetan tehdä sille jotain, fasadin, siitä muokkaamalla. Telin
kääntölaakereina olevat muoviset poikittaisharjanteet on nyt toisessa telissä korvattu vastaavilla messinkisillä, jousitettuina, toimii. Siten, että molemmat jouset kantaa veturin siltä osin, mutta kun veturi/raide kallistuu, yksi jousi ei enää kannakaan, vaan myötää. Veturin piirilevy on monipuolisin, hienoin, näkemäni. Joitakin versioita varten on vielä 3 led-paikkaa/pää. Peililuukut tehty. Myös helmaan pyöreät aukot.
Viimeksi muokannut ealab, 12.11.2018 19:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1104
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: PIKO Vectron:n suomalaistaminen.

Viesti Kirjoittaja ealab » 29.10.2018 07:04

Puskinvalot on mahdollista tehdä omille lyhdyilleen. Puskinpiirilevyllä on paikkoja SMD-ledeille ja vastuksille. Pitäisi laittaa valkea led keskimmäiseen kohtaan ja toiselle puolelle vastus ao. paikkaan. Alkuperäinen led saisi jäädä, koska siinä on myös punainen....Myös ylävalon voisi laittaa suoraan erillisin ledein. Niiden johdotus emolevylle?

Vastaa Viestiin