Ongelmia wetureissa

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Moderators: jhr, Hermanni

Juice93

Ongelmia wetureissa

Post by Juice93 »

Minulla on Märklinin Mobile Station ohjaamassa vetureitani saman merkin radassa...
Räpläsin vetureiden asetuksia Stationin kautta, ja kun olin saanut tarpeekseni siitä, yritin ohjailla vetureita muuten vaan, mutta ne eivät enää totelleetkaan ohjausyrityksiä. Käänsin radasta virrat pois, nollasin koko laitteen yms. mutta vieläkin kun kytkee virran päälle, ne lähtevät itsestään surraamaan radalla. Täytyykö minun alkaa purkaa veturia, vai riittääkö joku pikku niksi että veturit pysähtyisivät. :(
Tony
Lämmittäjä
Posts: 173
Joined: 21.03.2007 14:41

Re: Ongelmia wetureissa

Post by Tony »

Kuulostaisi ihan siltä, että veturisi toimivat analog-moodissa. Kokeilepa laittaa vain yksi veturi radalle ja sitten Mobilestationilla lähetät sille ohjauskutsun, esim suunnanvaihto tai valot päälle tms. Omassa tapauksessani tuo yleensä riittää.

Ethän vain vaihtanut veturin osoitteita? Jotkut veturit tallentavat osoitteen sähköisesti muistiin ja laitteen tehdasasetukset eivät tietenkään sitä tiedä. Jos vaihdoit osoitteen veturille, täytyy se myös muuttaa Mobile Stationiin, mikäli olet hakenut veturin uudestaan ohjaimeen listalta.
Kolmatta kiskoa pitkin perille saakka!
Juice93

Re: Ongelmia wetureissa

Post by Juice93 »

Joo, ongelma ratkesi.
Osoitteissahan se vika oli. Aloin kokeilla eri osoitteita ja sieltähän ne sitten löytyi. Noh, löytyipähän taas yksi uusi juttu opittavaksi... :D