H0 Dv12 / Jaahe

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Moderators: jhr, Hermanni

Jaahe
Ratavartija
Posts: 37
Joined: 29.01.2016 20:14

Re: H0 Dv12 / Jaahe

Post by Jaahe »

Kiitos kuvista ja uskon kyllä, että tuossa on hieman miettimistä ollut :lol: Omien tuotantomenetelmieni kanssa joudun varmasti tinkimään tarkkuudesta verrattuna teidän malliin ja siltikin kahvia sekä tupakkaa lienee tulevan kulumaan vähintäänkin riittävästi.
7dad4b4af821e03edc7ce7f524ba7f56.jpg
Omassa 2600- sarjalaisen esikuvassani portaikko on laatikkomaisempi (ja siis uudempi?), mutta onko se muuttunut saneerauksen yhteydessä vai mistä eroavaisuus mahtaa johtua?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Jaahe on 04.09.2016 20:46, edited 1 time in total.
ATT
Ratavartija
Posts: 18
Joined: 11.04.2016 08:25

Re: H0 Dv12 / Jaahe

Post by ATT »

Jaahe wrote:Omassa 2600- sarjalaisen esikuvassani portaikko on laatikkomaisempi (ja siis uudempi?), mutta onko se muuttunut saneerauksen yhteydessä vai mistä eroavaisuus mahtaa johtua?
Mestarimallien rakennussarjan tyyppiset portaat ovat olleet alun alkaen kaikissa Dv12-vetureissa, 2600-sarjan portaat ja niihin liittyvät kaiteet ovat tosin jo uutena eronneet hieman vanhempien valmistussarjojen veturien vastaavista. Nykyinen levyrakenteinen umpinaisempi portaikko on käyttäjälleen turvallisempi, vanhassa portaikossa oli ainakin oman kokemukseni mukaan vaarallisen oloinen kohta alimman askelman ja telin kulman välissä. Ensimmäiset muutostyön läpikäyneet portaikot taisivat ensimmäisenä ilmestyä radio-ohjattuihin yksilöihin.
ealab
Veturinkuljettaja
Posts: 1185
Joined: 21.09.2007 09:49

Re: H0 Dv12 / Jaahe

Post by ealab »

Pikkuaskelmien tuentaan sopii hyvin ledien viikset. Niitä yleensä jää jäljelle, kun lyhennellään. Viikset ovat 0,6 x 0,6, tinattua, kantikasta rautaa, ei siis johda lämpöä hyvin. Hyvä juottelun kannalta. Ja ei ledit paljon maksa....
Jaahe
Ratavartija
Posts: 37
Joined: 29.01.2016 20:14

Re: H0 Dv12 / Jaahe

Post by Jaahe »

Pieni päivitys kuvien muodossa edelleen keskeneräisistä deevereistä. Matkalla on valmistusmetodit muuttunut 3D-tulostamiseen ja nämä veljekset on valmistettu, telejä lukuunottamatta, kokonaan 3D-tulostamalla. Projekti on muiden kiireiden takia ollut tauolla jo jonkin aikaa, mutta kohtalaisen pienestä on enää kiinni. Siirtokuvia ja muita yksityiskohtia vailla. Näistä kuvista veturit on tosin jonkin verran jo edennyt, mutta niitä kuvia sitten myöhemmin.
Dv12_talli2.jpg
Dv12_talli3.jpg
Dv12_talli4.jpg
Dv12_talli5.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.