Roco Sr2 liikkeelle...

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Valvojat: jhr, Hermanni

wahlmtu
Matkustaja
Viestit: 1
Liittynyt: 02.12.2015 09:14

Roco Sr2 liikkeelle...

Viesti Kirjoittaja wahlmtu »

Tulipa tilattua pojalle pukinkonttiin tommonen Rocon Sr2 Ac-versio Märklinin radalle Ebaystä ja pitäis saada se nyt kulkemaan....
Siis oisko ketään Helsingin alueella, joka pystyisi auttamaan. Meillä kun käytössä vaan tuo infrapuna ohjain ja sillä ei ainakaan minun taidoilla kait saa tuota osoitetta muutttua...
ealab
Veturinkuljettaja
Viestit: 1185
Liittynyt: 21.09.2007 09:49

Re: Roco Sr2 liikkeelle...

Viesti Kirjoittaja ealab »

Tuskin on IR-ohjain. Tai jos on, sillä ei masiina liiku. Tarvitsee digi-ohjaussysteemin. Siitä tietää Märklin-porukka enemmän. Mikä on veturin osoite. Voisiko sitä käyttää. Se lienee mainittu jossain ohjeessa? Veturissahan on digi-dekoderi valmiiksi laitettuna. :)
EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Roco Sr2 liikkeelle...

Viesti Kirjoittaja EMD F7 »

Märkliinillä oli jo joskus 90-l alussa IR-ohjauslaite (6070+6071) mut tää uus on vähän kaukosäätimen näkönen pieni kapula jossa ei mitää ohjelmointijuttuja. Sr2 muistaakseni ihan normaali ESU:n tai kopio decooderi.
Psi
Lämmittäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 24.02.2007 12:32

Re: Roco Sr2 liikkeelle...

Viesti Kirjoittaja Psi »

wahlmtu kirjoitti:Tulipa tilattua pojalle pukinkonttiin tommonen Rocon Sr2 Ac-versio Märklinin radalle Ebaystä ja pitäis saada se nyt kulkemaan....
Siis oisko ketään Helsingin alueella, joka pystyisi auttamaan. Meillä kun käytössä vaan tuo infrapuna ohjain ja sillä ei ainakaan minun taidoilla kait saa tuota osoitetta muutttua...
Onko veturi varustettu dekooderilla? Mikä Rocon tuotenumero 68397, 68397?, ???

Millaisesta ohjaimesta (mikä merkki, malli?) on kysmys?

pekka
JuhaTelimaa
Lämmittäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 11.01.2007 16:36

Re: Roco Sr2 liikkeelle...

Viesti Kirjoittaja JuhaTelimaa »

Ilmeisesti teillä on ennestään Märklin My World aloituspaketti. Siinä on patterikäyttöinen juna infrapunaohjaimella ja kiskotkin muovia.
Tähän ei valitettavasti muut veturit sovi, joten ainoa mahdollisuus on esim. hankkia sellainen Märklinin aloituspaketti, jossa metallikiskot ja muuntaja tai digitaalinen ajolaite. Sen kiskoilla voi ajaa myös My World -junia niiden omalla ajolaitteella.
sanoaskosano
Konduktööri
Viestit: 62
Liittynyt: 23.09.2007 22:15

Re: Roco Sr2 liikkeelle...

Viesti Kirjoittaja sanoaskosano »

Jos ohjain on tämä http://pienoisjunat.blogspot.fi/2012/11 ... hjain.html niin osoitten voi vaihtaa sopivaksi ohjeita noudattamalla.
Pkh
Ratavartija
Viestit: 45
Liittynyt: 04.02.2007 10:24

Re: Roco Sr2 liikkeelle...

Viesti Kirjoittaja Pkh »

JuhaTelimaa kirjoitti:Ilmeisesti teillä on ennestään Märklin My World aloituspaketti. Siinä on patterikäyttöinen juna infrapunaohjaimella ja kiskotkin muovia.
Tähän ei valitettavasti muut veturit sovi, joten ainoa mahdollisuus on esim. hankkia sellainen Märklinin aloituspaketti, jossa metallikiskot ja muuntaja tai digitaalinen ajolaite. Sen kiskoilla voi ajaa myös My World -junia niiden omalla ajolaitteella.
Minä kun luulin että kiskot noissa my world paketeissa ovat ihan normaalia c-kiskoa?
rautmik
Matkustaja
Viestit: 1
Liittynyt: 16.03.2015 21:09

Re: Roco Sr2 liikkeelle...

Viesti Kirjoittaja rautmik »

Pkh kirjoitti:
JuhaTelimaa kirjoitti:Ilmeisesti teillä on ennestään Märklin My World aloituspaketti. Siinä on patterikäyttöinen juna infrapunaohjaimella ja kiskotkin muovia.
Tähän ei valitettavasti muut veturit sovi, joten ainoa mahdollisuus on esim. hankkia sellainen Märklinin aloituspaketti, jossa metallikiskot ja muuntaja tai digitaalinen ajolaite. Sen kiskoilla voi ajaa myös My World -junia niiden omalla ajolaitteella.
Minä kun luulin että kiskot noissa my world paketeissa ovat ihan normaalia c-kiskoa?
Ne ovat, ainakin niissä missä minä olen nähnyt.
mattih
Konduktööri
Viestit: 99
Liittynyt: 19.09.2007 15:21

Re: Roco Sr2 liikkeelle...

Viesti Kirjoittaja mattih »

Pitääkö tuollaisissa muovikiskoissakin olla keskinastat? Jos niillä ei ole teknistä funktiota (johdattaa sähköä), niin onko kyse tyylivalinnasta?

-MattiH.
sanoaskosano
Konduktööri
Viestit: 62
Liittynyt: 23.09.2007 22:15

Re: Roco Sr2 liikkeelle...

Viesti Kirjoittaja sanoaskosano »

Muovikiskoja on ollut noin vuosi- puolitoista, sitä ennen patterijunissakin normaalia C kiskoa. Taas keskustelu on vähän livennyt eli ohjeiden kysyjä ei ole saanut opastusta ongelmaansa. Jos hän kertoisi vaikka Mä. pakkauksen numeron niin sitten voisi apua jo tulla, sano.
EMD F7
Lämmittäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 22.01.2008 15:18

Re: Roco Sr2 liikkeelle...

Viesti Kirjoittaja EMD F7 »

Simba leluvalmistaja omistaa vanhan tunnetun leikkikalutalon Märklinin nykyisin. Sitä se teetti erikoistuminen pelkkii juniin ja liika kalliit hinnat.

Muutes M:n sivuilla noita lelukiskoja nimitetään "Kunstofgleis" kun K-kiskojen K-kirjain tarkottaa samaa eli muovia. M metallia ja C tulee siitä uudelleen nimettyjen LELU-ALPHA junien kiskojen Click-äänestä.

Onko noi lasten lelujunasarjan raiteet liitettävissä C-kiskoihin teknisesti? Vois toimia jonain varikon tai puskaraiteen pohjana minne ei liikennöidä vetureilla, ei sitä kukaan huomaa että halvempaa siinä kohti jos vielä vähän maisemoi ja pusikoi :D
mhakanpaa
Matkustaja
Viestit: 9
Liittynyt: 10.08.2014 18:40

´

Viesti Kirjoittaja mhakanpaa »

---
Vastaa Viestiin