Veturi no. 2000
Valvojat: jhr, Hermanni
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 1185
- Liittynyt: 21.09.2007 09:49
Veturi no. 2000
On vuonna 2000 tehty, hyvin vanhanaikaisella tavalla. Täysin esikuvaton "handsfreelance"- malli. Täysmetallinen, nyt kunnostus ja digitointi alkamassa. Led- valot tulevat toimimaan 5V:n jännitteellä. Runko on puretusta kytkinkellokoneistosta tehty, välitys ostettu joskus 60-luvun alussa Machinerysta. Alustan osat erilaisista massiivimessinkikappaleista tehtyjä, kuten säiliöt pistotulpan tapeista. Pyörästö Rocon "pikkuMalletista", akselit laakerineulaterästä, kampikoneisto oma. Pohjaosa ei kuvissa. Puskimet "sorvattu" pylväsporakoneessa, viilojen avulla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut ealab, 02.10.2013 08:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Lämmittäjä
- Viestit: 297
- Liittynyt: 28.06.2007 18:19
Re: Veturi no. 2000
Hienosti suunniteltu ja kasattu!
Onko sinulla laittaa kuvaa "ehjästä" valmiista mallista?
Tuli mieleen kysymys:
Onko tuossa rakenteessa riskiä, että kaarteessa kanget koskevat pyörän kulkukehän reunaan ja aiheuttavat sokkoakselin kautta oikkarin?
Vai onko kenties sokon limppu, tai kanget muovia tms?
Onko sinulla laittaa kuvaa "ehjästä" valmiista mallista?
Tuli mieleen kysymys:
Onko tuossa rakenteessa riskiä, että kaarteessa kanget koskevat pyörän kulkukehän reunaan ja aiheuttavat sokkoakselin kautta oikkarin?
Vai onko kenties sokon limppu, tai kanget muovia tms?
-
- Veturinkuljettaja
- Viestit: 1185
- Liittynyt: 21.09.2007 09:49
Re: Veturi no. 2000
Ei ropleemaa. Sokot eristetyt muoviholkein. Ne, muoviholkit ovat sopivia syystäkin, että saadaan mukava asennustiukkuus liimoitta, jne. Koetan laittaa kuvaa, kunhan on maalauksetkin tehty. Sokon ruuvit entisen silmälasin saranoista. Ruuveja, niitä on erimittaisia, myydään silmälasikaupoissakin.
Kuva jo maalatusta, ajovalmiista veturista. Katto maalattu Re 69, RAL 7030, kiviharmaa (Sr2 kattoväri). Alusta , Hu 27, RAL7031, siniharmaa (Sr2 alahelma). Kaiteet Hu 69. Kori lättäsininen ja lättäkattoharmaa, museovärit. Ruiskumaalaus, mutta teippaus onnistui huonosti. Satiinilakattu. Lasit liimattu pikaliimalla, pitää vain huolehtia, ettei ole sormenjälkiä, eikä muutakaan tahraa. Muuten kyllä tulee "CSI-efekti" laseihin. Moottorissa näkyvä 20 on milliamperit moottorin (CD-asemasta) "tyhjäkäynnillä" 12V:lla. Ei muutenkaan virtasyöppö, silti vääntää.
Kuva jo maalatusta, ajovalmiista veturista. Katto maalattu Re 69, RAL 7030, kiviharmaa (Sr2 kattoväri). Alusta , Hu 27, RAL7031, siniharmaa (Sr2 alahelma). Kaiteet Hu 69. Kori lättäsininen ja lättäkattoharmaa, museovärit. Ruiskumaalaus, mutta teippaus onnistui huonosti. Satiinilakattu. Lasit liimattu pikaliimalla, pitää vain huolehtia, ettei ole sormenjälkiä, eikä muutakaan tahraa. Muuten kyllä tulee "CSI-efekti" laseihin. Moottorissa näkyvä 20 on milliamperit moottorin (CD-asemasta) "tyhjäkäynnillä" 12V:lla. Ei muutenkaan virtasyöppö, silti vääntää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.