Uusia dieselmalleja..

Keskustelua vetureita, vaunuista, autoista, ym...

Moderators: jhr, Hermanni

JuhaTelimaa
Lämmittäjä
Posts: 110
Joined: 11.01.2007 16:36

Uusia dieselmalleja..

Post by JuhaTelimaa »

Olen tehnyt Dv12:n 3D-korista uusia versioita. Nyt on saatavana kaikkia kolmea sarjaa sekä vanhemmalla yhdellä ylävalolla että uudempana versiona kaksoisvaloilla.
Uudet korit valmistetaan Shapewaysin uudella menetelmällä, jolla pinta on riittävän sileä suoraan maalausta varten.


Samalla olen tehnyt niille alustan, johon sopii suoraan Rocon Br215/216/218 mallien telit ja moottorit, kardaaneja on vain lyhennettävä. Alusta kiinnittyy kahdella alapuolisella ruuvilla kaikkiin Dv12-koreihin. Alustaan kuuluu runko, käyntisilta, tankki ja puskimet yhtenä kappaleena.



Uutena mallina on nyt myös Dr14, aluksi vain kaksoisvalo-versiona.

Image

Image
Myös tähän on oma alusta, johon sopii suoraan "heittämällä" Rocon Br290:n tekniikka piirilevyä myöten. Kuvasta poiketen alustaan kuuluu myös puskimet ja koriin piiput.


Rakennusohjeet tulevat myös minun kotisivuille.
Osia voi tilata suoraan Shapewaysiltä:
http://www.shapeways.com/shops/telimaa


Rocon Br290 vetureita saa nyt Tampereen Risteysasemalta edullisesti 89,- euron hintaan.
http://www.modelshop.fi/webshop/?mod=ca ... =21,43,115
joose_
Konduktööri
Posts: 99
Joined: 17.12.2010 15:15

Re: Uusia dieselmalleja..

Post by joose_ »

Mitä mieltä olet Juha, pystyykö tuota tekemääsi Dv12:n alustaa istuttamaan myös Pikon BR218:aan? Olen tätä sinulta kysynytkin aiemmin, mutta kysyn nyt vielä uudestaan, kun itsellä polttelisi hyödyntää aikanaan tuo yksi varastossa oleva Pikolainen 218 Deeverin rungoksi. Ettei tarttisi turhaan ostaa uutta veturia ja toinen jäisi vain kaapin pohjalle.
JuhaTelimaa
Lämmittäjä
Posts: 110
Joined: 11.01.2007 16:36

Re: Uusia dieselmalleja..

Post by JuhaTelimaa »

En tunne Pikon versiota, mutta tietääkseni telien kiinnitys on aivan toisenlainen, eikä sovi minun alustaversioon.
ealab
Veturinkuljettaja
Posts: 1185
Joined: 21.09.2007 09:49

Re: Uusia dieselmalleja..

Post by ealab »

Pikon, kuin Roconkin Br215-218, ovat rungoiltaan samansorttiset, kokoleveät. Telien ripustuksissakin eroa, Piko ei sovi. Sen sijaan Roco:n Br215 ja Br290 telit ovat vastaavia ripustuksiltaan, kumpaakin teliä käytetään "Deeverin" (Br215 telit) ja "Seepran" (Br290 telit, uusin fasadeinkin) malleissa.
joose_
Konduktööri
Posts: 99
Joined: 17.12.2010 15:15

Re: Uusia dieselmalleja..

Post by joose_ »

Asia selvä. Kiitos molemmille vastauksista!