N kaluston suomalaistaminen

N-skaalan pienosrautatiet

Valvojat: jhr, Hermanni

Vastaa Viestiin
jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 374
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja jhr » 13.07.2008 20:52

Näitä pitäis joskus alkaa suomalaistamaan....
Tai venakko matkustajavaunuja ei tarvise, ne toimii sellaisenaan.
Liitteet
DSC00400p.jpg
DSC00399p.jpg
DSC00398p.jpg
DSC00394p.jpg
DSC00393p.jpg

markku55
Lämmittäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 24.02.2007 09:36

Re: N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja markku55 » 14.07.2008 13:33

Hienoa jos saat työvaiheet myös mukaan tälle saitille ja miksi ei myös N-clubin sivuille.
Kenen tuo venakko matkustajavaunu on ja mikä tyyppi?
Onko kukaan löytänyt aihioita joista saisi kevyellä modifioinnilla kohtuu mukavan näköiset suomalaiset puiset matkustajavaunut N-skaalaan?

PeS
Veturinkuljettaja
Viestit: 799
Liittynyt: 17.12.2007 10:03

Re: N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja PeS » 14.07.2008 18:21

Suomalaisen puukorisen henkilövaunun muotoilu on melko kansallinen. H0:ssa uskottava suomalainen puukorinen henkilövaunu syntyy Rocon NSB Bo2b -vaunusta (H0:ssa tämä lienee vaihtoehto). En tiedä onko vastaavaa olemassa N-mittakaavassa.

jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 374
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Re: N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja jhr » 14.07.2008 20:51

Venakko vaunut ovat DDR ajoilta Pikon tekeleitä.
Yllättävän nättiä jälkeä, tosin pyöräkerrat menee vaihtoon, mut sen jälkeen kulkee suht ok.
Tyyppiä en muista, mutta ovat samaa mitä liikkuu Repinissä ja Tolstoissa. (olishan ne tiedot mulla tuolla mapeissa, mutta se laiskuus, se laiskuus)
:lol:

Ongelma on se, että sarjasta puuttuu mm. ravintolavaunut jne, jne eli Piko teki vain yhtä matkustajavaunu tyyppiä.

tala2
Konduktööri
Viestit: 53
Liittynyt: 18.01.2008 18:36

Re: N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja tala2 » 14.07.2008 21:23

Pikon CCCP tyypit: vihreä 4145-19, viininpunainen 4145-192 ja sinivalkoinen 4145-191 Pikon luettelon mukaan, pyöräkerrat kun vaihtaa niin ainakin 6-7 vaunun juna kulkee kevyesti.

tala2 (Nvaari)

jhr
Asemapäällikkö
Viestit: 374
Liittynyt: 07.02.2006 18:34

Re: N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja jhr » 14.07.2008 21:31

Morjesta.
Nämä lienee niitä samoja joita sullakin on ja mistä puhuttiin museolla kaffitellessa.
Kyllä näistä joo toimivia saa kun vain tosiaan vaihtaa pyöräkerrat.
...ja erehdyttävästi muistuttaa Repiniä ja Tolstoita, eli menee täydestä kuin väärä raha.
Ajattelin jossakin välissä tehä ravintolavaunun ja matkatavaravaunun. Sain haalittua itelleni 6-7 sinistä ja saman verran vihreitä vaunuja, niin joo ja yks punanen.
Eli saa uudenvuodenturistien junan :)

Avatar
Jimi
Lämmittäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 05.12.2007 15:10

Re: N kaluston suomalaistaminen

Viesti Kirjoittaja Jimi » 23.07.2008 15:03

Tuosta V65-veturistahan saisi tehtyä Dv16:n. Pyörien koko näyttäisi sopivalta semmoseen.

Vastaa Viestiin