Multimaus

N-skaalan pienosrautatiet

Valvojat: jhr, Hermanni

Avatar
Siperian susi
Ratavartija
Viestit: 17
Liittynyt: 06.11.2014 20:11

Multimaus

Viesti Kirjoittaja Siperian susi »

Tervehdys!

Sain Joululahjaksi Fleischmannin aloituspakkauksen (Nro. 931405) Sain vetruin toimimaan Multimaus ohjauksella, mutta vaihteita en saa toimimaan millään. Ohjeissa lukee, että näytössä pitäisi lukea "T", mutta minulla siinä on "W". Ohjeissa näytetään miten sen saa muutettua, mutten tajua sitä kohtaa kunnolla. Osaako joku auttaa?
- Siperian susi
Juke
Konduktööri
Viestit: 54
Liittynyt: 10.01.2009 21:27

Re: Multimaus

Viesti Kirjoittaja Juke »

En löydä mistään mainintaa, että vaihteet tuossa paketissa olisivat a) sähköiset tai b) lisäksi digitaaliset. Onko vaihteen kyljessä nipukka, jota kääntämällä sormella vaihteen kieli kääntyy?
Avatar
Siperian susi
Ratavartija
Viestit: 17
Liittynyt: 06.11.2014 20:11

Re: Multimaus

Viesti Kirjoittaja Siperian susi »

Juu, vaihteen sivussa on sellainen nuppi, jota kääntämällä vaihde vaihtuu manuaalisesti. Mutta Multimaus ohjaimella en saa vaihdetta toimimaan millään. Mikä voisi olla syynä?
Juke
Konduktööri
Viestit: 54
Liittynyt: 10.01.2009 21:27

Re: Multimaus

Viesti Kirjoittaja Juke »

Multimausilla VOI ohjata vaihteita, mutta jos vaihteissa ei ole vaihdemoottoria ja digitaalivastaanotinta, ei niitä voi ohjata Multimausilla. Minun käsittääkseni tuossa aloituspaketissa ei tule mukana vaihdemoottoreita tai vastaanottimia, vaan ne pitää ostaa erikseen. Tai vaihtaa käsin.

Eli lisää osia tarvii hankkia, että toimisi digitaalisesti. Minun mielestäni vaihteita ei ole edes tarvetta ohjata digitaalisesti, analogisähköisesti riittää mainiosti.
Avatar
Siperian susi
Ratavartija
Viestit: 17
Liittynyt: 06.11.2014 20:11

Re: Multimaus

Viesti Kirjoittaja Siperian susi »

Juu, huomasin sen itsekin äsken tuossa :) Noh, kiitos kuitenkin neuvoista. Tämä on vasta ensimmäinen ratani, niin tapahtui aloittelijan moka :D

- Siperian susi
Vastaa Viestiin