Kuvia vanhoista radoistani

Yleistä keskustelua omista radoista ja projekteista.

Moderators: jhr, Hermanni

Eagle560

Kuvia vanhoista radoistani

Post by Eagle560 »

Olen uusi täällä ja ajattelin aloittaa laittamalla linkin sivuilleni, joilla on kuvia vanhoista radoistani. Yksikään rata ei tällä hetkella ole rakennettuna, vaan laatikoihin pakattuna...
http://www.freewebs.com/eagle560
Jos jotain kiinnostaa... :?:
jhr
Asemapäällikkö
Posts: 409
Joined: 07.02.2006 18:34

Post by jhr »

Tervetuloa tänne :)
Hienoja ratoja! Mistäs olet ostanut tuon kiitolinjan rekan vai itse maalattu?
Ite just maalasin about 100 puuta uutta rataa varten (paljon vielä maalaamatta) ja valoin alumiinipaperi muottiiin kalliota..eli omakin rata kyllä valmistuu..hitaasti mutta varmasti.
Modulien kehikoita on myös valmiina mutta korkin saanti on nyt jarruttanut kiskotusta...kauppias on porttugalissa :(
Eagle560

Post by Eagle560 »

Itse olen maalannut ja teipannut Kiitolinjan värit, auto on Herpan valmistama. Lisää "suomennettuja" mallejani löytyy osoitteesta:
http://www.freewebs.com/star701
Mittakaava on suurimmassa osassa 1:87, eli H0 :)
User avatar
Jimi
Lämmittäjä
Posts: 160
Joined: 05.12.2007 15:10

Re: Kuvia vanhoista radoistani

Post by Jimi »

Laitetaanpa linkki sivuilleni: http://www.freewebs.com/pistoraide/pien ... ekuvia.htm Siellä on kuvia vanhasta radastani. Rata on vielä jonkinlaisessa käytössä, tosin sivuraiteet on jo purettu. Uuden radan suunnittelu on aluillaan.
User avatar
Jimi
Lämmittäjä
Posts: 160
Joined: 05.12.2007 15:10

Re: Kuvia vanhoista radoistani

Post by Jimi »

Päätinpä laittaa pari kuvaa vanhasta radasta alakoulun ajoilta. Rata oli Mehanon ovaalirata, johon tein sivuraiteen ja olipa siinä pieni kääntöpöytäkin.

Vetokalustona oli Mehanon 6630 sekä Dv15 ja Dv16, jotka tein pahvista. Dv15:ssa ei ollut moottoria. Dv16:n moottori oli pystyssä ohjaamon sisässä ja veto oli matoruuvilla akseliin. Molempien vetureiden rungot oli pahvia, joten ne eivät olleet kovin pitkäikäisiä. Pahvirunko oli muutenkin huono ratkaisu, koska kulku oli heikkolaatuista. no, pääasia että sentään kulki. :)

Oli minulla muitakin Suomi-vetureita. Pahvisia kaikki, eikä niissä ollut moottoreitakaan juuri missään. Esimerkiksi Ttv9, Tve1 ja paristokäyttöinen Hr11.

Mainittakoon vielä, että tänä päivänä yksikään näistä pahvivetureista ei ole enää käytössä. Aika perusteellisesti ne tuli hävitettyä jostain syystä. Yksi Dv15:n pahvikori on tallessa. Tein siihen joskus pahvipyörät metallisten tilalle, jotka päätyi muuhun käyttöön.

Ja lopuksi sitten ne kuvat. :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
markku55
Lämmittäjä
Posts: 315
Joined: 24.02.2007 09:36

Re: Kuvia vanhoista radoistani

Post by markku55 »

Tyhmä kun ilmeisesti olen, kysyn, tarkoittaako: "Yt. hyvä. Tällä hetkellä vainaa." sitä, ettei "Eagle 560" ole enää keskuudessamme?
User avatar
Hermanni
Asemapäällikkö
Posts: 415
Joined: 07.02.2006 18:05

Re: Kuvia vanhoista radoistani

Post by Hermanni »

markku55 wrote:Tyhmä kun ilmeisesti olen, kysyn, tarkoittaako: "Yt. hyvä. Tällä hetkellä vainaa." sitä, ettei "Eagle 560" ole enää keskuudessamme?
Tarkistin juuri, "Eagle 560" käyttäjää ei ole enään tietokannassa.
Ilmeisesti kyseinen käyttäjä on poistanut tunnuksensa?
Ylläpito
User avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Posts: 585
Joined: 09.01.2007 10:58

Re: Kuvia vanhoista radoistani

Post by Jaska »

Markku ihmetteli tuota lopputekstiä. Laitoin Googleen
"Yt. hyvä. Tällä hetkellä vainaa." ja lytyy lääkärien kummallisia saneluita.
En olisi kyllä ilman googlea yhdistänyt mihinkään...
Sinänsä nuo on hauskoja, kun tietää mihin liittyy, mutta aika oudolta tuo vaikutti, kun ei tiennyt.

http://www.jounipaakkinen.fi/laakari.html
markku55
Lämmittäjä
Posts: 315
Joined: 24.02.2007 09:36

Re: Kuvia vanhoista radoistani

Post by markku55 »

Ok, siis vitsi mikä vitsi, no parempi niin.
On tuo netti ja Googlet sun muut hakukoneet vaan muutaneet maailmaa ja jos ei nyt ihan maailmaa, niin ihmisten käyttäytymistä ainakin. :shock: