Roco Multimaus

Keskustelua radan ja rakennusten sähköistämisestä. Digitaali / analogi järjestelmistä, vaihdemoottoreista ym.

Moderators: jhr, Hermanni

jukeskinen
Matkustaja
Posts: 5
Joined: 15.12.2011 07:54

Roco Multimaus

Post by jukeskinen »

Olisin pienen neuvon tarpeessa.
Minulla on kyseinen Rocon multimaus(johdollinen) ja tarttisin neuvoa siihen miten saan ohjelmoitua vetureita lisää
jotta voisin ajella useammalla veturilla.
Yhden veturin sain liikkeelle ehkä vahingossa,mutta toimii hianosti.
Ilmeisesti asia on simppeli mutta ohjekirjanen on lontoon murteella ja sen tekninen sanasto
ei oikein uppoa kaaliin,ehkä ne on enklannin taitajalle selevät mutta minulla meni sormi suuhun.
Elikkä olisin vailla suomenkielistä neuvoa,niin tiedän kyllä sen jotta jokainen veturi yksittäin käytettävä
radalla mutta se valikon näprääminen jne...
User avatar
Jaska
Asemapäällikkö
Posts: 585
Joined: 09.01.2007 10:58

Re: Roco Multimaus

Post by Jaska »

Moi!

Pikaohjelmointi menee vissiin jotenkin näin:

Huolehdi siitä, että radanpätkällä virtapiirissä on vain yksi ohjelmoitavaksi tarkoitettu veturi, kun teet tätä.

Paina yhtäaikaisesti pohjaan menu ja 1, jolloin näytöllä pitäisi lukea cv1 ja sitten tulee teksti V= tähän näpytellään haluttu osoite. Lopuksi ok. Minun veturissa kuului joku vaimea naksahdus tässä kohtaa, mutta en tiedä kuuluuko kaikissa tapauksissa.

Kerro onnistuitko!
jukeskinen
Matkustaja
Posts: 5
Joined: 15.12.2011 07:54

Re: Roco Multimaus

Post by jukeskinen »

No selkis tämäkin homma,tuntuu näin keski-ikäselle olevan vaikeeta hoksata kaikkee hianoo tekniikkaa.
Näinhänse menee jotta ensin veturin nimi sitten ok,sitten joku numero vaikka 2 ja ok.
sitten pika osastolta aloitetaan laittamalla cv2(veturin osoite) jnejne.. ni johan toimii. :D

Uusi kysymys jotta mites multimausista saapi poijes ylimääräiset veturien nimet?Elikkä ns.deletoitua.
Minulla on 3veturia tällä hetkellä ja olen harjotellessa laittanu pari nimeä jotka haluisin pois koko kapulasta :mrgreen:
kari-g
Lämmittäjä
Posts: 217
Joined: 21.05.2007 22:38

Re: Roco Multimaus

Post by kari-g »

Tässä pikaopas vetureiden poistamiseen:

Allaolevassa listassa on ensin englanninkielinen menunäyttö ja perässä saksankielinen

- Paina 5 sekuntia MENU-näppäintä
- Näytössä (1) LOCO [(1) LOK]
- OK
- Paina oikeanpuoleista nuolinäppäintä 2 kertaa
- Näytössä (3) DELETE [(3) LOESCHEN]
---- HUOM. näytössä näkyy aluksi ko sanojen alkuosa, mutta jos odottaa hetken, niin teksti näkyy kokonaan
- OK
- Näyttöön tulee (jonkin) veturin nimi
- Valitse nuolinäppäimillä näyttöön poistettavan veturin nimi
- OK
- Näytössä (3) DELETE? [(3) LOESHEN?]
- OK
- Näyttöön (3) DELETE [(3) LOESCHEN]
--- Jos haluat jatkaa poistamista niin paina OK, ja sitten taas valitset poistettavan veturin nimen...
- STOP
- STOP

Toivottavasti selviät näillä ohjeilla. :-)
kari-g = Kari Granlund, Hollola (nimimerkin taakse kätkeytyminen on turhaa...)
Järvenpään SRK:n junakerho, perustettu 1984. Kerhon toiminta on loppunut. Kerhoradat on purettu. Kts. Historiikki: http://junafriikki.ddns.net
jukeskinen
Matkustaja
Posts: 5
Joined: 15.12.2011 07:54

Re: Roco Multimaus

Post by jukeskinen »

No johan tuloo selkeetä ohjetta,kumma kun se tuntuu niin himpuran vaikialta enklannin kielessä.
Tännehän pitäis tehä topikkeja eri ohjainten käytöstä suomen kielellä.
No nyt olen päässy ainakin hyvään alkuun ton multimausin käytössä,kiitos teille alan tietäjille!
Ehkä tässä viä vanhakin oppii uusia temppuja. :oops: